Parkinson café Lelystad Viering 10-jarig bestaan op 1 mei 2023

Parkinson café  Lelystad Viering 10-jarig bestaan op 1 mei 2023

Het was me het feestje wel.

Na maandenlange voorbereiding konden wel 80 tot 100 mensen (inclusief leden van het koor) genieten van een tot in de puntjes georganiseerd jubileumfeest. De bezoekers werden getrakteerd op een speciaal gebakje, koffie, thee en kregen elk een consumptiebon om aan de bar fris of een alcoholische drank te nuttigen. Tussentijds werden blokjes kaas, tomaten, komkommer en worst rondgedeeld.

Er waren toespraken van voorzitter Albert Lieverse, Ingrid Groenesteijn en Henk Blaauw als afgevaardigde van de Parkinsonvereniging. George de Koning kondigde tussentijds nummers van het Ankerkoor aan en droeg een gedicht voor.

Ingrid wees op de mogelijkheid zich in te schrijven voor een nieuwe PPEP-training die op 23 mei van start gaat. Albert gaf aan dat we op 3 juli een uitje hebben, waar nog mensen zich voor in kunnen schrijven.  Inmiddels geheel volgeboekt!

Het feest begon om 13.15 uur toen enthousiaste bezoekers zich meldden bij de inloop. Om 14.00 uur hield Albert zijn toespraak waarbij hij memoreerde aan de mensen die ons de afgelopen tijd zijn ontvallen. Om 14.15 zong het Ankerkoor diverse nummers, waaronder het meezinglied Op een mooie Pinksterdag (waarvan een geschreven tekst op elke tafel lag). Om 14.45 uur was er een pauze waarbij veel ervaringen uitgewisseld werden (ook de koorleden mengden zich massaal in het publiek). Oude kennissen werden begroet. Gezelligheid was troef. Om 15.15 hield de afgevaardigde van de Parkinsonvereniging zijn toespraak waarbij hij Albert enige cadeaus overhandigde.

Om 15.30 uur droeg George het gedicht Park in zon voor (zie hieronder op deze  website) en kondigde weer een keur aan nummers aan van het koor (waarbij op de tafels ook weer enige meezingers op papier lagen). Sommige bezoekers zongen elk nummer mee!

Om 16.00 uur deelde Ingrid nog cadeautjes uit aan de werkgroepleden en deelden Albert en Sonja een bos bloemen aan de werkgroepleden uit en ontving de dirigente van het koor Sylvia Joustra ook een bos bloemen.

Elke bezoeker ontving ook een cadeau van de Lelystadse uitdaging, een thermosbeker met inscriptie. Kortom: een dag om nooit meer te vergeten.

Foto film van het jubileum hier te zien https://www.parkinsoncafelelystad.nl/feest.mp4

Dinsdag 2 mei waren Albert en Sonja voor een interview bij omroep Flevoland en ook daar een beetje
publiciteit gemaakt voor ons Parkinson Café Lelystad. Mooie uitzending geweest!
Indien gemist hier terug te zien en te horen.

« Ga terug naar Parkinson Café Lelystad

Logo Parkinson_CAFE_300

Hanzeborg
Koningsbergenstraat 201-A
8232 DC Lelystad

E-mail: info@parkinsoncafelelystad.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.