Verslag Parkinson Café 6 februari 2023

Verslag Parkinson Café Lelystad

6 februari 2023

Het eerste café in het nieuwe jaar.

Sonja opende de middag met een welkom aan iedereen. Vooral de apotheker werd extra welkom geheten.

Na afzeggingen van eerder uitgenodigde apothekers, was Clementine Stuijt van het Punt voor Parkinson uit Groningen bereid om bij ons te komen.

Sonja wenst iedereen nog een goed en zo gezond mogelijk nieuwjaar en memoreerde aan de mensen die vorig jaar zijn overleden en meldde dat we bedankkaartjes hadden gekregen.

Tijdens de uitvaart van Adrie Lieverse was er een verzoek om geen geld uit te geven aan bloemen, maar om dat geld te schenken aan het Parkinson café. Daar is gehoor aan gegeven. Er is voor het café ruim € 1100,00 geschonken.  Geweldig!

Het woord werd gegeven aan Clementine.

Zij had geen PowerPoint presentatie, maar ze stond klaar met een aantal dia’s en een microfoon om al onze vragen te beantwoorden. Vooraf hadden we ook gevraagd of iedereen over vragen wilde nadenken.

Van de vragen, tips en adviezen heb ik een apart stukje gemaakt, omdat het allemaal losse punten zijn en vrij zakelijk is. Dit stukje wordt op onze website gezet.

Clementine heeft op een zeer duidelijke en laagdrempelige manier antwoord gegeven op alle vragen die werden gesteld. De aanwezige mensen waren erg geconcentreerd. Ook na de pauze bleef iedereen vol aandacht luisteren. Het was ook een zeer interactieve middag.

Om 15.30 werd het onderwerp afgesloten en werd Clementine hartelijk bedankt met een groot applaus van alle 30 aanwezigen en kreeg ze een mooie bos bloemen.

Tot slot liet Sonja ons nog een waterfles zien met een medicijndoosje eraan vast. Een van de bezoekers had dit aangeschaft en wilde dit even met ons delen.

Meer informatie hierover is te vinden op onze website bij het onderwerp  “tips”

Foto’s en meer op de geheel vernieuwde website http://www.parkinsoncafelelystad.nl

Hartelijk dank voor ieders aanwezigheid en inbreng

Namens de werkgroep

« Ga terug naar Parkinson Café Lelystad

Logo Parkinson_CAFE_300

Hanzeborg
Koningsbergenstraat 201-A
8232 DC Lelystad

E-mail: info@parkinsoncafelelystad.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.