Verslag Sinterklaasbingo 4 december 2023

Sinterklaas en Pieten zijn weer in het land en hebben in de nachtelijke uren het Parkinsoncafé bezocht....

Op maandag 4 december heeft Sinterklaas met Pieten lekkers en cadeaus ( prijzen voor de Sinterklaasbingo ) gebracht bij ons Parkinsoncafé bij de Hanzenborg.

We werden heerlijk verwend met pepernoten, speculaas en chocolademuizen.

George de Koning luidde de middag in met een gedicht van zijn hand. De Sint is namelijk al op leeftijd en kan niet altijd op de woorden komen.

Ik heb even snel een gedichtje gemaakt
En daarbij een diepe zucht geslaakt

Je moet positief blijven vind ik maar
Maar overal in de wereld loert gevaar

De glysofaten zijn weer toegestaan
Dat heeft Europa ons helaas weer aangedaan

Gezwicht voor de grote industrie
Je bent dan echt geen genie

Om op deze Sinterklaasbingo te bedenken
Wat die pesticiden ons wel schenken

Gelukkig wordt de weerstand nu groot
En worden wij mantelzorgers en parki’s nu bondgenoot

In onze strijd tegen die ziekte Parkinson
Na sneeuw en regen komt zo nu en dan echt wel de zon.

George de Koning, 2023.

Vervolgens draaide George vol overgave de lotto- ballen in het gootje. Luid maar duidelijk werden de nummers voorgelezen. De spanning aan de tafels steeg…, er werd druk gekrast…, en ja, hoor: Daar waren de Bingo’s met leuke prijzen!

Ook degenen zonder Bingo maakten kans op de troostprijzen.

In de pauze werden we getrakteerd en zorgden Marja v.d Koelen, Sonja van Koningsbruggen en Albert Lieverse voor heerlijk warme chocolademelk met slagroom!

Harry Klaassen heeft foto’s gemaakt!

Al met al was het een zeer gezellige, geslaagde middag.

De Werkgroep van ons Parkinsoncafé wenst u allen fijne feestdagen en we hopen elkaar weer te ontmoeten op maandag 8 januari om samen met u het nieuwe jaar in te luiden!

P.C Sint. 2023                  P.C Sint...2023

P.C Sint....              P.C Sint..

« Ga terug naar Parkinson Café Lelystad

Logo Parkinson_CAFE_300

Hanzeborg
Koningsbergenstraat 201-A
8232 DC Lelystad

E-mail: info@parkinsoncafelelystad.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.