Verslag van het Parkinson Café in Vitalis Peppelrode 11 oktober 2018

verslag2.jpg

Con Holzscherer heet de deelnemers aan het Parkinson Café en de spreeksters van vandaag welkom.

Reflexzonetherapie

Vandaag wordt een PowerPoint presentatie gegeven door twee vertegenwoordigers van de vakgroep Reflexzonetherapie Brabant Zuid Oost, Gineke de Laat en Yolanda Last. De Vereniging van Nederlandse Reflexzonetherapeuten (VNRT) is de beroepsvereniging van gekwalificeerde, zelfstandig werkende reflexzonetherapeuten.

Gineke de Laat nodigt een van haar cliënten, die tevens een trouwe bezoekster is van het Parkinson Café, uit om over haar ervaring met de reflexzonetherapie te vertellen. Deze geeft aan de aanwezigen een goed beeld van haar positieve ervaringen.

De presentatie gaat over de veilige, ondersteunende therapie die het lichaam weer in balans brengt door zelf genezend vermogen. De therapie wordt in het algemeen door de verzekering betaald bij een aanvullende verzekering. De therapie verlicht stress en spanning, doorbreekt blokkades en verbetert de doorbloeding. Het verlicht pijn, jeuk, tintelingen en vermoeidheidsklachten. Er wordt uitgelegd hoe het behandelplan wordt samengesteld.

Na de pauze worden aanwezigen uitgenodigd om een behandeling te ondergaan. Daarvoor zijn een flink aantal therapeutes aanwezig met de nodige behandel attributen. In twee sessies worden een aantal aanwezigen ter kennismaking behandeld.

Logo Parkinson_CAFE_300

Ds. Th. Fliednerstraat 5
5631 BM Eindhoven

Mail: info@parkinsoncafeeindhoven.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.