Eindhoven 14 december 2017

verslag2.jpg

Verslag van het Parkinson Café met Theatervoorstelling ‘Kristallen Tranen’. We zijn samengekomen in de Theaterzaal de Carrousel van Vitalis Peppelrode om te kijken naar de Theatervoorstelling ‘Kristallen tranen’ van Hans Holtslag. Deze cabaretier heeft zelf de ziekte van Parkinson en hij gaat vertellen hoe hij daarmee omgaat in relatie tot de buitenwereld.

De middag begint met een korte inleiding van Con Holzscherer en met een welkomstwoord van Wilfried Goris, manager van Vitalis.

De voorstelling ‘Kristallen Tranen’ is er een met een lach en een traan en met veel lichtpuntjes, zoals Hans zelf zegt. Met een korte pauze tussendoor heeft de volle zaal van 15.00 uur tot 17.00 uur geboeid geluisterd en gelachen. Hans probeert op humoristische wijze duidelijk te maken hoe je de ziekte van Parkinson alleen los kunt laten als je het eerst hebt kunnen omarmen. Hij brengt zelf geschreven liedjes en vertelt komische anekdotes. Aan het eind konden er vragen gesteld worden en werden leerzame ervaringen uitgewisseld.

Na afloop van de voorstelling is er een gezellig samenzijn met hapjes en drankjes in de bar van Peppelrode, aangeboden door Vitalis.

Logo Parkinson_CAFE_300

Ds. Th. Fliednerstraat 5
5631 BM Eindhoven

Mail: info@parkinsoncafeeindhoven.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.