Verslag van het Parkinson Café in Vitalis Peppelrode 24 mei 2018

verslag2.jpg

Vandaag wordt er een introductie gegeven door Con Holzscherer waarin hij een toelichting geeft op de nieuwe privacy wet.

Presentatie

Daarna wordt er een presentatie gegeven door Sherida Pinas Obimdi. Zij is muziektherapeut en singer songwriter. Zij vertelt over haar opleiding in Londen waar ze haar Master in muziektherapie behaald heeft aan de Roehampton University. Ze legt uit wat muziek kan doen voor Parkinson patiënten. Ze toont aan door middel van een video presentatie dat het deel van de hersenen waar muziek wordt verwerkt niet aangetast wordt door de ziekte van Parkinson. Dat betekent dat muziek een enorme hulpbron kan zijn bij het functioneren met de ziekte van Parkinson. Ze laat o.a. een filmpje zien waarin een Parkinson patiënt d.m.v. muziek uit een koptelefoon een deel van zijn motorische beperkingen te lijf gaat.

Na een korte pauze laat ze de toehoorders samen meerstemmig zingen om te laten zien en voelen wat muziek met je kan doen.

Hierna wordt er nagepraat en vragen beantwoord.

Logo Parkinson_CAFE_300

Ds. Th. Fliednerstraat 5
5631 BM Eindhoven

Mail: info@parkinsoncafeeindhoven.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.