Het was weer hard werken met Wilco

wilco geblurred (2).jpgwoensdag 11 januari 2023

Wilco heeft op de eerste bijeenkomst van 2023 iedereen weer met groot plezier aan het bewegen gebracht..

Traditiegetrouw komt fysiotherapeut Wilco van Wensveen ons op de eerste bijeenkomst van het jaar helpen met bewegen. met als "ondertiteling" de oliebollen moeten er weer af!

Maar bewegen is natuurlijk het hele jaar belangrijk voor iedereen, maar vooral voor Parkinsonpatiënten. En het kan zo eenvoudig en het is zo gezellig!

We kregen een korte inleiding over het nut van bewegen en welke spieren juist getraind moeten worden voor de dagelijkse dingen. Maar ook over het belang van coördinatie en het effect van bewegen op de hersenen en dus het geheugen o.a.

Na de tweede ronde koffie kwamen de tennisballen tevoorschijn en stond iedere deelnemer (ruim 50 dit keer!) in een grote kring. Het overpakken van de bal, het stuiteren en vangen van de bal, het opgooien en wisslend links en rechts vangen van de bal werd druk geoefend. Natuurlijk vlogen sommige ballen alle kanten uit behalve de goede, maar dat gaf veel plezier.

Het evenwicht werd geoefend door de bal onder een opgetrokken been door te halen en over te pakken. Ook het geven van "een knietje" aan de bal om hem daarmee omhoog te brengen en weer op te vangen, bracht hilariteit. Door de oefeningen zag je de handigheid van de deelnemers al iets vooruit gaan.

Niet alleen voor de oliebollen, maar hel hele jaar door is men welkom op de lessen bij Wilco. Neem contact op met het Groene Hart Ziekenhuis of Zorgpartners! Er is vast een groep waarbij u kunt aansluiten.

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Reeuwijk

Logo Parkinson_CAFE_300

Dienstencentrum 'De Spil'
Poelruit 12
2811 SX Reewijk

Informatie bij de contactpersoon van Parkinsoncafé Reeuwijk (Groene Hart):

Nel van Doesburg - tel. 0348-6881 38
E-mail: info@parkinsoncafereeuwijk.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.