FitStap

Parkinsoncafé  14 september 2022.

Woensdag 14 september werd in Doetinchem een parkinsoncafé georganiseerd met het thema  FitStap programma Zo’n  36  mensen wisten de weg naar het restaurant van Waterrijk in de wijk  Dichteren in Doetinchem te vinden.De uitnodiging voor deze middag is zoals vanouds via de parkinson vereniging gestuurd naar alle leden van wie een e-mail adres bekend is. Daarnaast is er in de Regionale krant en huis aan huis bladen een aankondiging geplaatst. Dit heeft geleid tot deze mooie opkomst.

Maarten Otten, voorzitter van het Parkinson café team, was deze middag  gastheer. Allereerst wordt iedereen welkom geheten en daarna wordt het programma van vandaag verteld.

Maarten verwelkomt Joke Bulten die de inhoud van deze middag vorm geeft. Joke verteld over het fitstap programma:

Als FitStap coach wil ik je graag helpen om je gezonder en fitter te voelen. Of je nu jong of oud bent, weinig conditie hebt en/of een (chronische) aandoening hebt. Je bent allemaal welkom. Het is een programma van 12 weken, die in groepsverband wordt gegeven maar binnen dit programma is het toch mogelijk om persoonlijke doelen te behalen en is gericht op leefstijl, beweging, voeding en cognitieve fitness (hersengymnastiek). Je krijgt een gratis app, die je door deze 12 weken heen loodst en waarop je veel tips en uitdagingen krijgt. We wandelen, 1x per week, door de prachtige natuur rondom de kastelen het Medler, het Onstein en de Wiersse.”

Ook liet Joke de mensen in de zaal zelf oefeningen ervaren die tijdens het programma ingezet worden.

In de pauze werd er onder het genot van een kopje koffie of thee druk nagepraat en werden al meerdere vragen gesteld.

Na de pauze was er opnieuw gelegenheid tot vragen stellen. Tevens werd er opnieuw een oefening uitgevoerd.

Samengevat houdt het FitStap programma het volgende in:

Beweegprogramma van 12 weken                                                                                                                                                                                                      Een beweegprogramma van 12 weken met iedere week 1 groepstraining en 2 zelfstandige trainingsmomenten.

1818Begeleiding van een professionele FitStap coach

Onder begeleiding van jouw professionele FitStap coach leer je alles over gezond bewegen.

Zowel lichaam als geest staan centraal

Naast wandelen is er ook aandacht voor: mental coaching, voedingsadvies en ‘cognitieve fitness’.

Online contact met je FitStap coach

Tijdens het programma onderhoud je online contact met je FitStap coach via de gratis app over je voortgang.

Mochten mensen interesse hebben dan kunnen zij contact opnemen met Joke en deelnemen aan de groep die op zondagochtend oefent.

Tot slot werd er aan de mensen in de zaal gevraagd naar thema’s die tijdens die volgend jaar aan bod zouden kunnen komen en er werden mooie suggesties gegeven

Met een goed gevoel werd  de middag rond 16:00 uur door Maarten afgesloten.

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Doetinchem

Logo Parkinson_CAFE_300

Verpleeg- en revalidatiecentrum Azora, locatie Antonia
Industrieweg 115
7061 AP Terborg

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.