Blog: Derde coronavaccinatie?

30 augustus 2021 door Hannie Meijerink

Zo langzamerhand ben ik echt een beetje Covid-moe. Het nieuws over weer een variant die nog besmettelijker  is, vaccinaties die er niet tegen beschermen. Weer een zomer met beperkingen en waarschijnlijk thuis in het opblaasbare zwembadje.

Begin 2020 heb ik even gedacht dat ik Corona had. Ik werd wakker ’s nachts en was benauwd. Ik kon niet op mijn zij liggen, zat te hijgen rechtop in bed. De dienstdoende arts van de huisartsenpost die ik belde, wist me gerust te stellen. Ik had geen koorts, dus kon het geen Corona zijn ( dat dacht men in het begin van de pandemie). Omdat je je toen ook niet zomaar kon laten testen zal ik nooit zeker weten of ik toen klachten had door een Coronabesmetting.

In ieder geval heb ik sinds die tijd een duidelijke aanwijzing wanneer ik toe ben aan een nieuwe dosis levodopa. Mijn ademhaling wordt oppervlakkiger en ik hijg een beetje.

Op 25 juni kreeg ik mijn 2e Pfizer-vaccinatie. Van de eerste heb ik geen last gehad.

Ik was totaal niet voorbereid op het effect van deze. Het was een mokerslag!

De dag erna wist ik niet wat me overkwam. Mijn keel deed pijn en ik was snotverkouden. Mijn energielevel kelderde omlaag en ik kon niets, alsof ik geen medicatie had ingenomen. Maar het ergste was mijn ademhaling. Ik had het vreselijk benauwd. Mijn stem was ineens ielig en schor. Ik had het warm en zweette flink zonder koorts te hebben. Ik had vreemde tintelingen in mijn handen en voeten.

Had ik de pech dat ik  net na de vaccinatie tegen een verkoudheidsvirusje aan ben gelopen? Of erger nog Corona? De coronatest was gelukkig negatief toen ik na ruim een week nog steeds ademhalingsklachten had. Mijn huisarts kon niets afwijkends vinden bij haar onderzoek en dacht dat ik mogelijk hyperventileerde. Zijn het bijwerkingen van de vaccinatie? Ik heb wel melding gedaan bij Lareb, het instituut dat bijwerkingen onderzoekt.

We zijn nu bijna twee maanden verder. Soms denk ik: het gaat beter, maar vooral als ik druk ben geweest en moe, dan slaat die benauwdheid weer toe. Dan moet ik even liggen. Het belemmert me behoorlijk in mijn gewone dagelijkse dingen en ’s avonds durf ik niet meer zo goed uit huis te gaan.

Ik hoop dat die ademhalingsproblemen toch minder zullen gaan worden.

Er gaan inmiddels stemmen op voor een derde vaccinatie in het najaar voor de kwetsbare groepen, om hun een nog betere bescherming te geven. Ik vraag me af: Hoe zit het met de bijwerkingen na vaccinatie 3? Wordt de kans daarop ook groter en worden ze ernstiger? Daar heb ik nog niemand over gehoord. En ik kan er geen informatie over vinden. Ik moet eigenlijk niet denken aan een 3e Pfizer vaccinatie! Ik weet ook nog niet of ik die durf te nemen na deze ellende.

Ga terug naar alle blogs van Hannie Meijerink