Samen sterk met Parkinson (2 mei 2017)

29-05-17.jpgdinsdag 02 mei 2017

Parkinson Café Zevenaar heeft samen met Parkinson Café Arnhem deelgenomen aan de organisatie van dit congres dat bedoeld was voor mensen met Parkinson (isme), mantelzorgers en leden van ParkinsonNet. Het congres duurde van 13.00 tot 17.00 uur en werd gehouden in De Ogtent in Duiven.

Op het congres waren de volgende sprekers:

• Selma de Wit, logopedist, logopediewetenschapper en ParkinsonNet expert Logopedie Nederland, dagvoorzitter
  • Edo Hoogerwaard, neuroloog van Ziekenhuis Rijnstate.
  • Eline Nelissen, revalidatiearts van Klimmendaal
  • Ed Nouws, GZ psycholoog en schrijver van het boek “Mijn denken stottert vaak meer dan mijn benen over hoe mensen Parkinson beleven.

Na het plenaire gedeelte kon men kiezen uit de workshops PEPP module (Patiënt Educatie Programma Parkinson), Samen zingen, samen Parkinson de baas, Zorg met en voor elkaar en Dansen en Parkinson.

De middag werd plenair afgesloten met de fantastische theatervoorstelling “Trillende Tranen” van Hans Holtslag. Deze acteur heeft na zijn vertwijfeling door de diagnose ziekte van Parkinson zijn oude beroep weer opgepakt. Hans heeft ons geraakt en vermaakt en velen waren tot tranen geroerd. Deze voorstelling was mede mogelijk door het inzamelen van tweedehands boeken waarvan Hans de opbrengst bestemt voor goede doelen op Bali.

Natuurlijk werden alle organisatoren en vrijwillige medewerkers bedankt en werd Hilda Hartholt, Parkinsonverpleegkundige en de centrale organisator welverdiend in de bloemetjes gezet.

Onze dank gaat ook uit naar Frans Andriessen die met de mooie nieuwe stand van de Parkinson Vereniging aanwezig was, daarbij geassisteerd door Dolf en Marcia De Loo.

Het congres werd georganiseerd door Liemerije, Parkinson Cafés Arnhem en Zevenaar, ParkinsonNet, Drie Gasthuizen Groep, Klimmendaal en Ziekenhuis Rijnstate.

Deze editie was het eerste congres in onze regio voor patiënten en behandelaars samen. Het is de bedoeling dat ParkinsonNet regio Arnhem over twee jaar het volgende congres organiseert.

Wat vindt u van dit Congres? Graag uw mening of suggesties per email sturen naar: info@parkinsoncafezevenaar.nl

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Zevenaar

Logo Parkinson_CAFE_300

Tijd: 14.00 - 16.00 uur

Liemerije Droostaete
Fuutstraat 52
6921 WJ DUIVEN
Tel: 088-0441999

Stuur een mail naar Parkinson Café Zevenaar

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.