september 2012: neuroloog J. Trip

IMG-20220921-WA0000.jpgdonderdag 29 september 2022

Verslag van het bezoek van dr. Jeroen Trip, neuroloog Isala-ziekenhuis.

Jeroen Trip hield eerst een inleiding over de oorzaken en gevolgen van de ziekte van parkinson.

Daarna ging hij in op de medicamenteuse behandelingen en de eindigheid daarvan. Wanneer de bijwerkingen van de medicijnen de goede bedoelingen van de medicijnen overschreiden, zijn er nog alternatieven voorhanden. Zo zijn daar:

• de diepe-hersenstimulatie (DBS), waarbij hele dunne electroden diep in de hersenen worden ingebracht ,
  • continue infusie van de medicatie via de darm (LCIG) waarbij de maag, die een onregelmatige afgifte geeft aan de darmen, wordt omzeild,
  • de apomordine-pen, waarbij men zichzelf   door eeen kleine injectie met apomorfine te geven uit de zgn. OFF periode kan helpen
  • en dmv. continue onderhuidseinfusie van apomorfine

Enkele bezoekers van het parkinsonCafé konden hun eigen ervaringen over deze behandelingen, zowel positief, als negatief delen .

Zo'n 50 bezoekers van het parkinsonCafé gaven hun waardering voor deze informatieve avond dmv. een gulle gift in de donatieboxen.

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Meppel Steenwijkerland

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.