Parkinson / Parkinsonisme telefoon

zondag 08 november 2020

UPDATE PARKINSON CAFE LELYSTAD

Beste bezoekers van het  Parkinson Cafe Lelystad,

Zoals in het vorige WhatsApp  bericht al aangekondigd introduceren wij voor de duur dat ons café  helaas gesloten is vanwege het Corona virus een zogenoemde Parkinson / Parkinsonisme telefoon.

Deze naam legt uit wat het belangrijkste is in de gesprekken die via deze  telefoon worden gevoerd, namelijk luisteren.

Iedereen heeft op zijn tijd behoefte aan contact met een ander mens om van gedachten te wisselen, om een luisterend oor te vinden danwel het  hart te luchten, een probleem te verhelderen of gewoon om het contact zelf.

Tijdens de vorige intelligente Lockdown hebben we gemerkt dat mensen toch behoefte hadden aan contact. Het café was er niet meer; de sociale contacten werden minder; je kwam bijna de deur niet meer uit; een spontane knuffel mocht niet meer en de afstand voelde eindeloos…….

Dat gevoel is er nog steeds bij velen. We hebben dat in het café op 5 oktober ook van u gehoord.

Het Parkinson café moet helaas weer sluiten de komende tijd, dus daarom heeft de werkgroep besloten om een telefoonnummer in het leven te roepen. Dit nummer kunt u bellen als u de behoefte heeft om met iemand te praten. Dat mag over van alles gaan. Wij vinden niets gek.

Voor alle duidelijkheid de gesprekken zijn altijd vertrouwd en worden met niemand gedeeld tenzij U daar duidelijk een andere mening over heeft en dat ook aangeeft.

Wij respecteren ieders privacy !

De telefoon wordt beantwoordt door de een van de leden van de werkgroep. (Albert, Sonja, Harry of Marja) U krijgt dus altijd een bekende aan de telefoon.

Schroom niet om te bellen, wij luisteren graag naar u.

U kunt het nummer vanaf zondag 8 november dagelijks bellen tussen 10.00 en 21.00 uur.

Het telefoonnummer is:  06-83871300

Werkgroep Parkinson Cafe Lelystad

107535@2x.jpg

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Lelystad

Logo Parkinson_CAFE_300

Hanzeborg
Koningsbergenstraat 201-A
8232 DC Lelystad

E-mail: info@parkinsoncafelelystad.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.