Verslag van het Parkinson Café Lelystad (5 oktober 2020)

Parkinson Café Lelystad

Wanneer        : ·    Maandag 5 oktober 2020

Waar              :      Hanzenborg, plein 201

Koningsbergenstraat 201-a

Lelystad

Hoe laat         :      13.30 – 15.00

Na veel maanden van afwachten, onzekerheid en een Wereld die op z’n kop stond, kregen we toestemming van de Parkinson-vereniging om het café weer op te starten.

Het mocht alleen maar als we maatregelen zouden hanteren, die ook door het RIVM werden voorgeschreven. Dat is gelukt! Zowel de Hanzenborg als wij hebben er alles aan gedaan om het zo veilig mogelijk te maken.

Voorzitter Albert open de vergadering met een welkomstwoord. Het staat woordelijk in dit verslag.

Beste mensen

Hartelijk welkom op deze hernieuwde opening van het Parkinson café. We hebben elkaar 7 maanden niet kunnen ontmoeten. Corona gooide alle deuren dicht, een onzichtbaar fenomeen en daarom zeer gevaarlijk. Daarbij komt ook nog dat er nog geen wapen is om het onschadelijk te maken. Het enige wat kan helpen is afstand houden, handen wassen en ontsmetten en drukte vermijden.

Toch hebben we van diverse mensen vernomen dat er toch wel veel behoefte was om lotgenoten te ontmoeten en te spreken. Toen de kans zich voordeed in een periode dat het wat rustiger was met het virus, hebben we besloten om het café weer mondjes maat open te stellen.

Al snel leek het te voorbarig, maar gelukkig kon het doorgang vinden. Een aantal mensen, die zich al hadden opgegeven, vonden het toch te risicovol en hebben zich weer afgemeld. Heel begrijpelijk want we horen allemaal tot de risicogroep. Des temeer bewondering en een extra welkom voor u die er nu zijn. We gaan er dan ook vanuit dat u de regels goed opvolgt zodat we veilig bijeen kunnen komen voor ieders veiligheid.

We hebben besloten om nog geen programma te draaien maar gewoon gezellig bij elkaar te zijn. We hebben daarvoor de eindtijd ook wat aangepast en sluiten om 15.00 uur.

Via WhatsApp hebben we laten weten dat Rita overleden was, toch wil ik er nog even bij stilstaan. Rita gaf samen met Ingrid verschillende pepp cursussen. Vanuit de eerste cursus in het café ontstaan en Rita heeft ons er veel bij ondersteund en was ook lid van de werkgroep geworden. Tijdens haar ziekte was het moeilijk om met haar in contact te komen en als het wel lukte deed de overkomen dat ze er wel weer bovenop zou komen en eigenlijk wilde ze er niet over praten en wilde ze de realiteit niet onder ogen zien. Jammer maar het was haar eigen keus en dat hebben we gerespecteerd. We zullen haar zeer missen.

Ik wens u verder een gezellige middag.

Nadat Albert zijn welkomstwoord had gesproken hebben de 11 bezoekers en de leden van de werkgroep lekker bijgepraat over de afgelopen 7 maanden. Hoe is het door iedereen beleefd, maar ook over de stand van zaken rondom de Parkinson.

Dit werd erg op prijs gesteld.

Om 15.00 uur  ging iedereen weer tevreden huiswaarts. Het was fijn om weer dingen met elkaar te kunnen delen.

Pas goed op jezelf en blijf zo gezond mogelijk.

Namens de Werkgroep

anderhalve meter.jpg

« Ga terug naar Parkinson Café Lelystad

Logo Parkinson_CAFE_300

Hanzeborg
Koningsbergenstraat 201-A
8232 DC Lelystad

E-mail: info@parkinsoncafelelystad.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.