Workshop schilderen met acryl

5 augustus 2024 hebben we bij ons Parkinsoncafé in Lelystad een schilderworkshop gehad.

Verslag Parkinsoncafé Lelystad 5 augustus 2024

Het was al met al weer een gezellige en inspirerende middag waarbij van de 22 aanwezige bezoekers er 18 veel plezier hadden bij het schilderen met acrylverf van een uitzicht op een waterval.                                                                                                                                            Aan de hand van een You Tube filmpje van ongeveer 10 minuten dat op het scherm werd geprojecteerd werd stap voor stap uitgelegd hoe je een mooi schilderij kon maken. Ditzelfde instructiefilmpje had Harry al op de app van het Parkinsoncafé geplaatst zodat veel bezoekers vooraf al hadden kunnen zien wat er gedaan kon worden.                                                                                                                                                        Sonja en Marja hadden een voorbeeld geschilderd en op het toneel geplaatst. Sonja gaf ook voortdurend aanwijzingen en uitleg tijdens de middag. Natascha, Marja, George, Albert en Harry assisteerden .

De resultaten waren stuk voor stuk verbluffend. Hoe de middag verliep is ook te zien op de foto’s en het filmpje dat bij dit verslag zijn toegevoegd. Ook gezellig was de voor deze gelegenheid aparte “koffietafel” waar vooraf het schilderen en tijdens de pauze koffie en thee kon worden gedronken. Er werd dan ook druk met elkaar gekeuveld.

Albert, onze voorzitter van de werkgroep, opende de middag en sloot af met iedereen te bedanken voor de geslaagde middag die in goede harmonie verlopen was. Het gemaakte schilderij en de gebruikte schildersspullen kon iedereen mee naar huis nemen.

We hopen weer veel belangstellenden te mogen verwelkomen bij ons volgende café op maandag 2 september waarbij onze gastspreker een neuroloog is.

PCL BPCL A

PCL 1PCL2PCL3PCL5

PCL6PCL7PCL8PCL9PCL 10PCL11

« Ga terug naar Parkinson Café Lelystad

Logo Parkinson_CAFE_300

Hanzeborg
Koningsbergenstraat 201-A
8232 DC Lelystad

E-mail: info@parkinsoncafelelystad.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.