9 september de jubileumbijeenkomst

9 sep P-cafe 1 Emmen.jpgdinsdag 20 september 2022

Ruim 80 mensen bezochten op 9 september de jubileumbijeenkomst van het Parkinson Café bij Van der Valk in Emmen. Dit keer geen thema of gastspreker, maar een ontspanningsmiddag voor mensen met Parkinson en hun partners en/of mantelzorgers. Een middag waarin heel veel gelachen werd.

Het programma werd grotendeels verzorgd door het cabaretduo 2Voudt. Het was een humoristische aaneenschakeling van herkenningspunten van de realiteit van het ouder worden.

9 sep P-cafe Emmen 2           9 sep P-cafe Emmen 3

Om het voor iedereen mogelijk te maken om aanwezig te zijn, werd voor deze middag een grote zaal geregeld bij Van der Valk in Emmen. Tevens waren er, naast het vaste team van het Parkinson Café, vrijwilligers om te assisteren en er voor te zorgen dat de bezoekers koffie, thee, begeleiding en aandacht kregen.

Er waren een aantal korte toespraken en er werden gedichten voor gelezen over Parkinsonthema’s; herkenbaar voor iedereen. Alle teamleden werden voorgesteld en kregen bloemen en applaus.

“Mooi boekje met ontroerende gedichten om te lezen en herlezen”.

foto 9 sep P-cafe Emmen

Na afloop kregen de bezoekers een gedichtenboekje met gedichten gemaakt door een lid van het team Parkinson Café. Dit werd bijzonder gewaardeerd; sommige bezoekers raakten erdoor geëmotioneerd.

Het was een middag die volkomen voldeed aan de doelstelling, namelijk mensen mer Parkinson even hun ziekte laten vergeten en de mantelzorgers een middag ontlasten. Dit vraagt om herhaling.

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Emmen

Logo Parkinson_CAFE_300

Zorgcentrum De Schans
Laan van het Kwekebos 118
7823 LJ Emmen

Mail Parkinson Café Emmen

Parkinson Café Zuid-Oost Drenthe wordt gesteund door de Parkinson Vereniging.

De locatie, koffie en thee worden aangeboden door Zorggroep Tangenborgh.

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.