12 maart: Mantelzorg, met medewerking van de Kap en zorgboerderij Jutten uit Bussloo

Om 13.30 uur startte zoals gebruikelijk de inloop.
Er stond al een groep wachtenden om binnen te komen. Vlot werden wat extra stoelen geregeld en zo kon het café om 14.00 uur beginnen.
De opkomst was met ruim 40 aanwezigen zeer goed te noemen. De ruimte was voor zo`n grote groep wel aan de krappe kant. Om die reden is het prettig als iedereen die komt, zich aanmeldt, dan kunnen we daar rekening mee houden (aanmelden via info@parkinsoncafeapeldoorn.nl)

De middag was zeer geslaagd. De gesprekken onderling, met behulp van vragen en stellingen, zijn als zinvol ervaren. Zowel door de mensen met Parkinson als door de aanwezige mantelzorgers. Er werd na het einde van het café (16 uur) nog bijna een uur nagepraat tussen groepjes deelnemers.

Lisette van zorgboerderij Jutten begon de middag met vertellen over de activiteiten die op de zorgboerderij plaatsvinden. Evt. verwijzing gaat via indicatiestelling. Meer info: www.zorgboerderijjutten.nl

Daarna hebben 3 medewerkers van de Kap verteld over de mogelijkheden voor ondersteuning van mantelzorg. Meer info: https://dekap.nl

Van hun website:
We koppelen mensen die hulp of zorg nodig hebben met Apeldoorners die graag wat voor een ander willen doen. Daarnaast ondersteunen we mensen in Apeldoorn en omliggende dorpen die langdurig zorgen voor een familielid of vriend. Iets vrijwillig voor een ander doen is mooi. Samen krijgen we heel wat voor elkaar!

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Apeldoorn

Logo Parkinson_CAFE_RGB

Locatie Parkinsoncafé Apeldoorn:

De Groene Hoven
Koninginnelaan 280 te Apeldoorn

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met telefoonnummer: 06-45 56 64 53.
info@parkinsoncafeapeldoorn.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.