Actuele nieuwsberichten (update 1 juli 2024)

Hierbij informeren wij u over de stand van zaken van enkele actuele onderwerpen

Terugkoppeling onderwerp Parkinson(isme) en medicijngebruik
In de bijeenkomst van begin mei werd een presentatie gegeven over Parkinson(isme) en medicijngebruik. Daarvan is geen verslag opgemaakt. Afgesproken werd om de gebruikte powerpoint presentatie op de site te plaatsen. Dat was en is ook de bedoeling. We wilden even wachten totdat de tijdens de bijeenkomst gestelde vragen en opmerkingen zijn verwerkt. Degene die de presentatie heeft gegeven is daar nog niet aan toegekomen.  Zodra het mogelijk is plaatsen we de presentatie alsnog.

Succesvolle Parkinson boksclinic
In het Parkinson Café van dinsdag 10 juni jl gaf bokscoach Leon Pijnenburg de clinic Parkinson Boksen.  Het werd een groot succes. De  middag trok ruim 40 belangstellenden.
Leon vertelde over zijn vader. Die had Parkinson en kreeg steeds meer klachten. Met oefeningen en technieken die Leon uit de bokswereld kende ging hij met zijn vader aan de slag.  Dit bleek aan te slaan. Mede aan de hand van deze ervaring heeft Leon, zo gaf hij aan, een methode ontwikkeld die hij nu met veel succes toepast.
Dit gezegd hebbende was het tijd voor het echte werk. Na een warming-up deden de  deelnemers hun bokshandschoenen aan en ging het praktische deel van de clinic van start.  Het ging er fantaniek aan toe maar  er werd ook gelachen. De deelnemers konden ervaren dat deze speciale vorm van boksen niet alleen nuttig maar ook leuk is.
Al met al was het een geslaagde middag. Als blijk van waardering ontving Leon een oorkonde. Die hangt inmiddels in de sportschool.
Ga voor meer informatie voor inschrijving naar www.boxingboldy.nl

Zomerreces
In  de maanden  juli en augustus is er geen Parkinson Café

Viering 10-jarig bestaan
De eerstvolgende bijeenkomst is op 10 september. Het Parkinson Café viert dan haar 10-jarig bestaan. Naast een kort officieel deel blikken we terug op een aantal hoogtepunten uit de  afgelopen periode. Een smartlappenkoor zal zorgen voor een muzikale en feestelijke omlijsting. Daar horen ook een drankje en een hapje bij.

Logo Parkinson_CAFE_300

Cultureel Centrum de Biechten
Vincent van Goghlaan 1
5246 GA Hintham (Rosmalen)

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.