Verslag bijeenkomst 2023-09-12 Mindful Walk

Op dinsdag 12 september was de eerste bijeenkomst van het Parkinson(isme)Cafe na de zomervakantie. Wat fijn om elkaar weer te ontmoeten!

Deze middag stond in het teken van bewegen: Jolanda Griffioen en Anja van Dijk waren aanwezig om ons een workshop “mindful walk” te geven. Zij zijn beiden sportinstructeur. Na een korte presentatie en een startoefening in de zaal zijn we met zo’n 30 bezoekers naar buiten gegaan. Het was heerlijk droog en zonnig weer, niet te warm gelukkig.

We hebben in een uur een mooie ronde om het IJzeren kind gewandeld en zijn tussendoor gestopt om verschillende oefeningen te doen. Oefeningen in spierversterking, ademhaling, bewegen, zijn in het hier en nu. Ook bezoekers met rolstoel en rollator konden prima mee met deze wandeling, de oefeningen zijn op allerlei manieren aan te passen zodat iedereen kan deelnemen.

Een aantal bezoekers is niet meegegaan met de wandeling. Zij hebben in de zaal een deel van de uitzending van ParkinsonTV bekeken en zijn daarna met elkaar in gesprek gegaan over de eigen ervaringen. We krijgen vaak te horen dat het erg prettig wordt gevonden om met elkaar te spreken en zullen hier ook in het komende jaar ruimte voor creëren. Natuurlijk kunt u op eigen initiatief na de bijeenkomst nog samen wat drinken en napraten in het grand cafe.

Met alle bezoekers tezamen hebben we de bijeenkomst afgesloten met een heerlijke ontspannende oefening. Dank Jolanda en Anja voor jullie fijne workshop!

Mocht er interesse zijn: bij voldoende animo zal er een mindful-walk-groep gaan starten in Den Bosch. U kunt zich hiervoor opgeven. Ga daarvoor naar  www.mindfulrun.nl

Dank aan alle bezoekers voor het fijne weerzien na de vakantie.

Onze volgende bijeenkomst is op dinsdag 10 oktober. Clazien Pulles (geestelijk verzorger) gaat ons meenemen in het onderwerp verlies en zingeving. We hopen u allen te mogen ontmoeten.

Logo Parkinson_CAFE_300

Cultureel Centrum de Biechten
Vincent van Goghlaan 1
5246 GA Hintham (Rosmalen)

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.