Verslag bijeenkomst 2023-06-13: Jeu de boules toernooi bij 't Dupke

Op dinsdag 13 juni jongstleden vond ons café op een andere locatie plaats, namelijk bij jeu de boules vereniging ’t Dupke in Sint-Michielsgestel. Het was prachtig weer, de stoelen en parasols stonden al voor ons klaar. Ideale omstandigheden voor een gezellige middag.

Zo’n 25 bezoekers van het café verzamelden zich om onder het genot van een drankje enkele mededelingen aan te horen:

• 4 juli aanstaande zal er een mindful walk clinic gegeven worden. Deze clinic is gratis en vindt plaats van 13.30 tot 15.00 uur. Vertrek is vanaf de Biechten en aanmelden kan via www.mindfulrun.nl of info@parkinsoncafedenbosch.nl. Mogelijk volgt er bij interesse een vijfweekse cursus of een wekelijkse training. Aanmelden kan nog steeds, het beloofd een gezellige activiteit te worden met aandacht voor inspanning maar zeker ook ontspanning!
  • Bruno en Abdel waren aanwezig om ons te vertellen over een initiatief voor Parkinson: namelijk tafeltennis. Ze hebben meegedaan en de sfeer geproefd om zo in te schatten wat er nodig en wenselijk is om een dergelijke groep te starten. Hopelijk horen we hier snel meer over.
  • Ons eerstvolgende café is na de zomerperiode en wel op dinsdag 12 september. We hebben dan aandacht voor de rol van de logopedist en die van de diëtist bij Parkinson(isme).

Na deze mededelingen werd de teamindeling bekeken en verdeelden we ons over de jeu de boules-banen. Twee tegen twee werd er gestreden om het hoogste aantal punten, maar vooral werd er gezellig gekletst in een ontspannen sfeer.

Na een korte pauze hebben we de tweede ronde gespeeld en nadat alle punten waren geteld bleken we een heel mooi erepodium te hebben voor:

Een gedeelde tweede plaats voor Verena Berendsen en Hennie Dielissen.

Een eerste plaats voor Clazien Pulles met maar liefst 20 punten.

Van Harte Gefeliciteerd!

Dank aan alle bezoekers voor de sportiviteit en gezelligheid. De jeu de boules activiteit is een hele mooie activiteit om een gezellig praatje met elkaar te maken en elkaar zo wat beter te leren kennen.

Een speciale dank aan ’t Dupke voor de gastvrijheid. Wat ons betreft is deze middag weer voor herhaling vatbaar en is het een hele leuke afwisseling op de bijeenkomsten in de Biechten.

Een hele fijne zomer gewenst en heel graag tot 12 september!

Logo Parkinson_CAFE_300

Cultureel Centrum de Biechten
Vincent van Goghlaan 1
5246 GA Hintham (Rosmalen)

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.