PingPong Parkinson

TTVE.jpgdonderdag 19 september 2024 19:30

Te gast bij Tafeltennisvereniging Emmeloord

Waar: Tafeltennisvereniging Emmeloord, Van Diggelenstraat 11, Emmeloord
Aanvang: 19.30 uur (zaal open vanaf 19.00 uur)
Toegang: gratis (incl. koffie of thee). Drankjes voor eigen rekening.
Kledingadvies: makkelijk zittende kleding met het liefst sportieve schoenen waarvan de zolen niet afgeven.

‘Bij tafeltennis moet je achter een balletje aanhollen, daarmee omzeil je de startmotor, het eigen initiatief. Bovendien moet je multitasken, de bal in de gaten houden, een zwiepbeweging maken met je hand, de balans bewaren. Daarmee train je de gebieden in de hersenen die door de ziekte zijn aangedaan.’  alsdus Bas Bloem in het artikel, Beweging is goed voor parkinsonpatiënten, en tafeltennis zelfs nog beter,  dat hierover in de Volkskrant heeft gestaan. Een goede reden om dit zelf eens te ervaren.

We zijn deze avond daarom te gast bij Tafeltennisvereniging Emmeloord, waar tafeltennisser Freek van der Kamp van TTVE zal ons een aantal basisvaardigheden van het tafeltennissen zal bijbrengen.

Ook als je niet kunt of wilt tafeltennissen ben je van harte welkom. In de kantine is ruimte om een praatje te maken en je hebt er zicht op de zaal. Als je schoenen aantrekt waarvan de zolen niet afgeven, kun je natuurlijk ook een kijkje nemen in de zaal.

« Ga terug naar de homepage van Yoppers Café Emmeloord

Contact - Yoppers Café Emmeloord

Logo Parkinson_CAFE_300

Buurthuis Espelervaart
Atlantische straat 18
8303 VW Emmeloord

info@yopperscafe-emmeloord.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.