Berichten over Overlijden: basis

1. Nazorg voor nabestaanden

Na de dood van uw dierbare gaat het leven weer door. Maar zo makkelijk is dat vaak niet: u bent iemand kwijt van wie u veel gehouden heeft, en het kost tijd en moeite om uw leven weer op te pakken.

2. Rouw bij nabestaanden

Op het moment dat uw dierbare te horen krijgt dat hij of zij niet meer beter wordt, verandert ook uw leven. Na het overlijden verandert er nog meer. Het verlies kan heel zwaar zijn.

3. Nalaten ten behoeve van parkinson en parkinsonismen

ParkinsonNL is een onafhankelijke organisatie, die fondsen werft voor onderzoek, innovatie en voorlichting. Zij is onderdeel van Parkinsonalliantie Nederland, een samenwerking van organisaties in Nederland die zich bezighouden met de ziekte van Parkinson en parkinsonismen. Hiertoe behoren ook ParkinsonNet, Parkinson Vereniging en Dutch Parkinson Scientists.

4. Orgaandonatie na overlijden

In het Donorregister vult u uw keuze in over donatie van uw organen en weefsels na uw overlijden.

5. Hersendonatie na overlijden

Door wetenschappelijk onderzoek aan de hersenweefsel ontstaat er meer inzicht in de werking van onze hersenen. Hierdoor kunnen therapieën ontwikkeld worden voor de behandeling van hersenziekten zoals de ziekte van Parkinson en parkinsonismen.

6. Lichaam na overlijden ter beschikking stellen aan de wetenschap

U kunt uw lichaam na overlijden schenken aan de wetenschap. Hiervoor kunt u contact opnemen met een anatomisch instituut van een universiteit.