Berichten over Dagbesteding - dagbehandeling

1. Muziek maken, musea bezoeken of de natuur in: jong dementerende Rob (59) zoekt met lotgenoten naar zinvolle dagbesteding

Rob van Gils (59) was altijd kerngezond, tot hij ineens een hersenaandoening en dementie kreeg. Hij viel tussen wal en schip: hij kon niet meer werken, maar voelde zich tegelijkertijd nog te goed voor de aangeboden dagbesteding. Het maakte hem depressief. (Bron: EenVandaag.nl)

Toon volledig bericht

2. Samenvatting Rapport Dagbesteding voor mensen met parkinson(isme)

Auteurs: Elnaz Mirza, Jetske Snoep, Suzanne v/d Vorm en Naomi Wink-Versluis, studenten Ergotherapie Hogeschool Rotterdam.

Door recente ontwikkelingen in de zorg blijven mensen langer thuis wonen, hierdoor is de behoefte naar dagbesteding gestegen. De Parkinson Vereniging wil graag weten wat met betrekking tot dagbesteding de ideeën, meningen en ervaringen van hun leden zijn.

Toon volledig bericht