Monique Bosman ambassadeur World Parkinson Congress 2026

30 september 2024

Monique Bosman_horizontaal

Monique Bosman: "Ik ben vereerd en verheugd om ambassadeur te zijn voor het 7e Wereld Parkinson Congres en te helpen het bewustzijn over de ziekte van Parkinson te vergroten en een van de meest opbeurende, volledig inclusieve internationale parkinsonconferenties, WPC 2026, te ondersteunen." De Parkinson Vereniging is heel blij dat Monique Nederland als ambassadeur vertegenwoordigt.

Monique had tot 2020 een gevarieerde carrière in de tuinbouw, marketing, informatieanalyse, softwaretesten en als Scrum Master in IT. Nadat in 2018 de diagnose parkinson werd gesteld, raakte ze geïnteresseerd in onderzoek naar de ziekte van Parkinson. Ze begon als deelnemer aan onderzoeken en stapte geleidelijk over naar adviesraden en een rol als patiëntenonderzoeker. Dit laatste is een functie binnen de Parkinson Vereniging, waarbij patiënten of zorgverleners, als deskundigen uit de eerste hand, door onderzoekers als leden van het team worden geraadpleegd. Monique heeft een passie voor het selecteren van impactvol onderzoek, het ontwerpen van haalbare protocollen en het implementeren van relevante metingen voor de eindgebruikers. Ze noemt zichzelf een VIPP: Very Impatient Person with Parkinson.

WPC2026