Voormalig minister Sander Dekker fietst voor zijn moeder tijdens 'BikevoorParkinson'

4 september 2024

Aanstaande zaterdag is het zo ver: BikevoorParkinson! Naast 'team Parkinson Vereniging' zijn er ook leden, vrijwilligers en andere betrokkenen van de vereniging die zich deze dag inzetten om zoveel mogelijk geld bij elkaar te fietsen voor de realisatie van een gezamenlijk landelijk informatieplatform over parkinson. Neem bijvoorbeeld 'team Parkinson Café Zoetermeer'. Een van de teamleden is voormalig minister Sander Dekker, wiens moeder lijdt aan parkinson.

Dekkers tegen parkinson

Sander Dekker: "Tien jaar geleden werd mijn moeder gediagnosticeerd met parkinson - een slopende hersenziekte die zowel motoriek als cognitie aantast. Aanvankelijk kon mijn moeder er redelijk mee leven. Maar de afgelopen jaren ging zij hard achteruit. Inmiddels is haar brein dusdanig aangetast dat ze in een verzorgingstehuis woont.

Er is nog veel onbekend over parkinson - zowel wat de oorzaken betreft, als op het vlak van behandeling en genezing tasten we nog te vaak in het duister. Onderzoek is de enige manier om meer te weten te komen en daarom cruciaal. Ook omdat wordt voorzien dat het aantal patiënten met parkinson de komende jaren alleen maar gaat toenemen.

Samen met mijn vader (Jaap) en mijn neef (Ward) fiets ik op 7 september mee met BikevoorParkinson. Deze sponsortocht in het Limburgse heuvelland heeft als doel om geld in te zamelen voor onderzoek naar Parkinson en projecten te financieren die patiënten met Parkinson en hun naasten helpen. Iedere bijdrage wordt enorm op prijs gesteld - alvast enorm veel dank daarvoor!"

Steun Sander Dekker van Team Parkinson Café Zoetermeer