Parkinson?! Zing mee in het Parkinsonkoor!

14 augustus 2024

De vrijdagochtenden zijn voor patiënten met parkinson straks wellicht een dagdeel om naar uit te kijken. De reden?! Coen Pouls en Marie-Louise van Grinsven, beiden wonend in Sint-Michielsgestel, eveneens Parkinson-patiënt, werkten een aantrekkelijk idee uit. Met als resultaat dat op de vrijdagochtend mensen met Parkinson, vanuit de regio (!), kunnen meezingen in een koor. Bedoeld voor specifiek deze doelgroep.

Beperkter motoriek

Zowel Marie-Louise van Grinsven als Coen Pouls weten waarover zij praten, als zij de dagelijkse gevolgen schetsen die Parkinson teweeg brengt. Bij Marie-Louise begon het twee jaar terug. “Eigenlijk helemaal ineens, ik voelde me moe, merkte dat mijn stem minder werd, mijn mimiek veranderde, en lopen en schrijven, dat ging ineens lastiger.” Met nu geen autorijden meer, niet meer fietsen, én niet meer zingen in het Gestels Gemengd Koor.

Lees het volledige artikel op Gestel.nu