Psychosociale zorg: waar kunt u nog meer terecht?

6 augustus 2024

Ongeveer de helft van de mensen met de ziekte van Parkinson heeft psychische en emotionele problemen. Herkent u dit? Bespreek het met iemand bij wie u zich prettig voelt. Dit kan in eerste instantie bijvoorbeeld met uw naasten. Komt u er gezamenlijk niet uit en staat u ervoor open om dit met anderen te bespreken? Zoek hiervoor dan vooral hulp.

Zoek contact met lotgenoten

Via de Parkinson Vereniging kunt u zoeken naar contact met lotgenoten met wie u ervaringen kunt uitwisselen, bijvoorbeeld via het Parkinson Café bij u in de buurt of als lid in de online parkinson community.

Zoek een Parkinson Café

Ga naar de online community

Volg een cursus

In de Parkinson Academie worden verschillende cursussen aangeboden door de Parkinson Vereniging. Deze leren u omgaan met de gevolgen van de ziekte van Parkinson.

Ga naar de Parkinson Academie

Ook is er de PEPP-cursus. Deze heeft als doel om de juiste balans te vinden tussen wat de ziekte van u als persoon vraagt en hoe u uw leven wilt leiden. Er zijn aparte groepen voor partners en patiënten.

Meer informatie over PEPP en PPEP4All

Psychosociale zorgverleners

Lees meer over psychosociale zorgverleners