Gezocht: Lid kascommissie, bij voorkeur met boekhoudkundige ervaring

3 juli 2024

De kascommissie van de Parkinson Vereniging bestaat momenteel uit twee leden, maar vindt het wenselijk om drie leden te hebben. We zijn daarom op zoek naar een nieuw lid voor de kascommissie.

De functie

De belangrijkste taak van de commissie is het controleren van de jaarrekening en een oordeel uitspreken over het gevoerde financiële beleid van de vereniging.

De gezamenlijke verantwoordelijkheid door de kascommissie wordt onder meer gedragen voor:

• Het controleren of de bedragen in de jaarrekening overeenkomen met de belegstukken zoals bonnen, declaraties en bankafschriften.
  • Het controleren of geld rechtmatig besteed is en of de uitgaven passen binnen de doelstellingen van de vereniging.
  • Het adviseren van de ALV over de jaarrekening.
  • Het informeren en adviseren van de ALV bij gebrekkig financieel handelen.
  • Het adviseren van de ALV over het verlenen van decharge van het bestuur.

Wie zoeken wij

De leden van de kascommissie zijn lid van de Parkinson Vereniging en hebben bij voorkeur boekhoudkundige ervaring of andere financiële ervaring en een alerte, kritische instelling. De leden van de kascommissie zijn bereid om minstens twee jaar lid te zijn van de kascommissie.

Lid van de kascommissie is een vrijwilligersfunctie. Reis- en onkosten worden op basis van declaratie vergoed.

Interesse?

Heeft u interesse in deze vrijwilligersfunctie? Stuur dan uw CV inclusief een korte motivatie naar Nickie van der Wulp, directeur van de Parkinson Vereniging: nickie@parkinson-vereniging.nl.

Wij verzoeken uw belangstelling uiterlijk 19 juli 2024 kenbaar te maken.

Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met het secretariaat van de vereniging: 030-6561369.