Sterven doen we allemaal, maar je hoeft het niet alleen te doen

29 april 2024

In de vierdelige serie 'Tot het Einde' volgen we vrijwilligers die mensen in de laatste fase van hun leven bijstaan. We zien hoe welkom hun bijdrage is, hoe vriendschappen ontstaan, hoe er gelachen en gehuild wordt en hoe er ook weer afstand genomen moet worden. Wat drijft deze vrijwilligers om wildvreemden naar hun sterfbed te begeleiden? En wat leert de dood hen – en ons – over het leven?

Laatste levensfase

Human
Tot het Einde is een observerende en intieme serie over: de laatste levensfase, door de ogen van de thuisvrijwilliger. We zien de rauwe en liefdevolle werkelijkheid van het afscheid, dat zich afspeelt in een willekeurig huis, ergens in Nederland. De serie neemt ons mee naar de bijzondere relatie tussen vrijwilliger en cliënt. Naar de kleine momenten en de grote gebaren. Naar de dingen in het leven die naarmate het einde nadert steeds belangrijker worden.

Tot het Einde is een coproductie van HUMAN en Tomtit Film, gerealiseerd met steun van VPTZ Nederland.

Kijk de afleveringen van 'Tot het einde' op NPOStart