Webinar 'Oog voor naasten' op 26 maart 2024

27 februari 2024

Agora.png

In deze webinar gaan Coby Pronk van de Parkinson Vereniging en Marcella Tam van het project Oog voor Naasten in op thema’s die naasten bezig houden. De film ‘Leven met parkinson, het verhaal van Peter en Anita', is hierbij een inspiratiebron.

Hoe kunnen zorg- en sociaal professionals, vrijwilligers, mantelzorgconsulenten, geestelijk verzorgers en anderen vroegtijdig aandacht geven aan wensen en behoeften van naasten, zoals Anita, en hen daarbij ondersteunen? In de sessie krijgt u tips en handvatten aangereikt, en gaat u met andere deelnemers in gesprek over wat hun rol is of kan zijn in de ondersteuning van naasten/mantelzorgers.

Voor wie?

Zorg- en welzijnsprofessionals, zoals thuiszorgmedewerkers, paramedici, POH, vrijwilligers, sociaalwerkers, mantelzorgondersteuners, geestelijk verzorgers, naasten zelf, kortom iedereen die met naasten van mensen in de palliatieve fase te maken krijgt, ongeacht hoe lang deze fase duurt.

Lees hier het programma en meld u direct aan!

Over Agora

Léven tot het einde mogelijk maken. Dat is de missie van Agora. Agora is een onafhankelijke kennis- en ontwikkelorganisatie. De organisatie wil dat mensen met een ongeneeslijke ziekte en hun naasten, hun leven kunnen inrichten op een manier die past bij hun wensen, waarden en sociale omgeving. Om dit te bereiken ondersteunen zij professionals en organisaties bij goede lokale samenwerking rondom mensen in de laatste levensfase. Dit doen zij met kennis, instrumenten en inspirerende voorbeelden.