Praktijkles voor studenten fysiotherapie

14 oktober 2021

Aan onze opleiding studeren 330 tweedejaars studenten verdeeld over 12 klassen. In het tweede studiejaar komt het onderwerp ‘fysiotherapie bij mensen met de ziekte van Parkinson’ aan bod. De meest leerzame manier om dit te leren is door als ‘echte fysiotherapeut’ aan de slag te gaan met mensen met deze aandoening. We doen dit dan ook in een praktijkles. Voor deze les zijn we op zoek naar mensen met de ziekte van Parkinson. Elke klas gaat samen met een docent aan slag met een deelnemer met de ziekte van Parkinson.

Hoe ziet de les eruit

• U voert een gesprek met de klas over de betekenis die de ziekte van Parkinson voor u en uw omgeving heeft (20 minuten).
  • Eén of twee studenten uit de klas voeren enkele bewegingstesten bij u uit (20 minuten).
  • Eén of twee studenten instrueren enkele oefeningen bij u (20 minuten).

Waar en wanneer vindt de les plaats

• op 11 november 2021 (de klassen hebben verspreid over de dag les)
  • in ons opleidingsgebouw (Tafelbergweg 51, 1105 BD Amsterdam).

We vragen u om met eigen vervoer naar onze locatie te komen. U kunt uw reiskosten declareren (0,19 €/km en/of OV-vergoeding).

Corona

Het is niet bekend of alle studenten zijn ingeënt tegen het Covid-19 virus. Ik verzoek u om hiermee rekening te houden bij het inschatten van de risico’s die uw eigen gezondheid loopt bij deelname. Vanzelfsprekend houden studenten tijdens de les de hygiëneregels in acht zoals u dat van een fysiotherapeut mag verwachten. Desgewenst kan aan studenten gevraagd worden een mondmasker te dragen.

Contact

Fijn als u besluit deel te nemen aan deze praktijkles. Mijn contactgegevens vindt u onderaan. Indien u contact met mij opneemt, informeer ik u nader en spreken we een les(tijd) af waarop u beschikbaar bent. Natuurlijk kunt u ook voor nadere informatie contact met mij opnemen.

Vriendelijke groet,

Roos van Swigchem