Peter van Lanen

Ik ben Peter van Lanen, echtgenoot van Gertrud. Ik ben 73 jaar en mijn partner is 72 jaar. Wij zijn 53 jaar getrouwd, hebben 2 kinderen en 4 kleinkinderen. Mijn partner kreeg in 2021 de diagnose parkinson en in 2022 kregen we na verdere onderzoeken te horen dat ze parkinsonisme heeft: CBS (Corticobasaal Syndroom). Wij wonen in Uden en gaan samen nog veel naar buiten met de rolstoel. Zelf sport ik nog 1x per week. Voorheen sportten we beiden 2 x keer per week. Ik ben werkzaam geweest bij het grootste zuivelbedrijf van Nederland. En nu mantelzorger.

1. Blog: CBS – Wmo en hulpmiddelen

In 2022 rond april zijn we in contact gekomen met de Wmo Uden. Momenteel is dat gemeente Maashorst in verband met de fusie van gemeente Landerd en gemeente Uden. Zij hadden nog nooit iets gehoord van de ziekte CBS. Wel van parkinson.

2. Blog: CBS - hulpmiddelen en mantelzorger

Zoals in vorige blog beschreven staat, zijn we in 2022 in het appartement komen wonen. Daar liep mijn partner binnen nog achter de rollator. Buiten achter de rollator durfde ze toen al niet (valangst).

Toon volledig bericht

3. Blog: CBS (Corticobasaal Syndroom)

Wij waren samen fanatieke fietsers. Verschillende jaren hebben we tijdens de vakantieperiode gebruikgemaakt van Vrienden op de Fiets. Nu zijn we vrienden van de Parkinson Vereniging. Het kan heel raar gaan in het leven van iemand.

Toon volledig bericht

Terug Ga terug naar de overzichtspagina van bloggers