Parkinson Café Oegstgeest

Het Parkinson Café brengt mensen met Parkinson samen. Het Parkinson Café Oegstgeest richt zich op de regio Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Warmond, Sassenheim, Voorschoten, Zoeterwoude, Katwijk, Noordwijk, Lisse, Noordwijkerhout, Hillegom.

Start bijeenkomsten

Het Parkinson Café Oegstgeest (Leiden e.o.) organiseert verschillende activiteiten en bijeenkomsten in het Dorpscentrum in Oegstgeest. Zoals :

• Lezingen: Experts kunnen uitgenodigd worden om te spreken over diverse onderwerpen met betrekking tot de ziekte van Parkinson.
  • Workshops: Er kunnen workshops georganiseerd worden waarbij deelnemers praktische tips en adviezen krijgen over het omgaan met Parkinson op verschillende gebieden, zoals beweging, voeding en communicatie.
  • Lotgenotencontact: Het Parkinson Café biedt mogelijkheden voor lotgenotencontact, waarbij mensen met Parkinson en hun naasten ervaringen kunnen uitwisselen en steun kunnen vinden bij elkaar.

We komen bijeen in de Grote Zaal (benedenverdieping) van:

Dorpscentrum Oegstgeest
Lijtweg 9
2341 HA Oegstgeest

Mail: info@parkinsoncafe-oegstgeest.nl

Data en tijden:

Elke derde donderdag van de maand, van 13.30 tot 16.30 uur

Nieuwe leden voor de Stuurgroep gezocht

Wij zijn op zoek naar mensen die mee willen draaien in de stuurgroep. De stuurgroep organiseert de bijeenkomsten en vergadert gemiddeld eens in de 5 weken. Mocht u belangstelling hebben, neem dan contact op met ons om geef het aan tijdens een van de bijeenkomsten.

Stuur een mail naar Parkinson Café Oegstgeest

Nieuwe versie van het “Ommetjes” boek

OmmetjesNieuwe versie van het zelfhulpboek “Ommetjes door het Parkinson Brein” van Marina Noordergraaf is weer leverbaar.

Online is de digitale versie van het boek (open source) ook te raadplegen of te downloaden via: https://zenodo.org/records/8077613

Van harte aanbevolen!

Bestel hier het boek 'Ommetjes door het Parkinson Brein'

Parkinson Café Oegstgeest goede doel van 47ste Smitsloo Groep Singelloop

SingelloopAls stuurgroep van het Parkinson Café proberen we eens in de zoveel tijd een bijzondere bijeenkomst te organiseren.  Voor dit jaar ontstond het idee om een voorstelling van de monoloog “Hé Mister Parkinson” een keer naar ons Café te halen. Dit recente theaterstuk geeft op indrukwekkende wijze uiting aan de wanhoop, woede, angst en verzet als je uiteindelijk de diagnose  “u hebt de ziekte van parkinson” krijgt.  De voorstelling sleept je mee in wat een chronische ziekte fysiek, sociaal en emotioneel voor mens en zijn/haar omgeving betekent. En eindigt toch met hoop.

Wij denken dat het opvoeren van het theaterstuk met nabespreking een unieke en waardevolle ervaring is voor onze vaste bezoekers en hun familie en vrienden en voor andere geïnteresseerden. “Theater maakt het zichtbaar, meer dan een praatje over de kenmerken van de ziekte van Parkinson”.

Om deze voorstelling mogelijk te maken heeft ons Parkinson Café zich met dit project als één van de goede doelen van de 47ste Smitsloo Groep Singelloop aangemeld bij de Stichting Leidse Singelloop. Wij zijn bijzonder verheugd te kunnen vertellen dat we met onze aanvraag verkozen zijn tot één van de 8 goede doelen die meedelen in de opbrengst van deze sportieve gebeurtenis. Vrijdag 12 april hebben Jolanda van Gorkum en Dick de Jong de start en finish deze Singelloop gevolgd vanaf de podiumwagen en kregen bij de aansluitende receptie de cheque van € 1.500 aangeboden voor het organiseren van de voorstelling “Hé Mister Parkinson”.

Verslagen

21 maart, Sonja van der Lugt, logopediste

Groepspraktijk voor Logopedie.jpeg Sonja van der Lugt geeft een presentatie over... bij de Ziekte van Parkinson en Parkinsonisme. Lees het volledige bericht

16 november, Deep Brain Stimulation

Deep Brain Stimulation.png Tjerk Lagrand geeft een voordracht over zijn werk als bewegingsneuroloog Alrijne Lees het volledige bericht

Logo Parkinson_CAFE_300

Dorpscentrum Oegstgeest
Lijtweg 9
2341 HA Oegstgeest

Mail: info@parkinsoncafe-oegstgeest.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.