Met de PV-app voor de smartphone heeft u als lid van de Parkinson Vereniging uw vereniging in uw broekzak! Zo kunt u op laagdrempelige wijze in contact komen met gelijkgestemden, op de hoogte blijven van het laatste parkinson-nieuws en contact opnemen met het verenigingsbureau. Hieronder vindt u uitleg over het gebruik van de PV-app.
Uitleg gebruik PV-app
Leeswijzer:
- Hoe kan ik de PV-app downloaden?
- Hoe kan ik inloggen in de PV-app?
- Wat moet ik doen als ik mijn inloggegevens niet meer weet?
- Wat zie ik als ik ben ingelogd in de PV-app?
- Hoe kan ik berichten plaatsen in de community?
- Welke kanalen zijn er in de online community?
- Hoe kan ik reageren op berichten van andere leden?
Hoe kan ik de PV-app downloaden?
De Parkinson Vereniging app is beschikbaar voor Android smartphones en iOS smartphones (Apple).
- De app voor Android kunt u downloaden in de Google Playstore op uw mobiele telefoon.
- De app voor iOS (Apple) kunt u downloaden in de App Store op uw mobiele telefoon.
In beide gevallen zoekt u op de naam 'Parkinson Vereniging'. De app is herkenbaar aan het logo van de Parkinson Vereniging.
Hoe kan ik inloggen in de PV-app?
Wanneer u de PV-app heeft gedownload op uw smartphone, moet u voor het eerste gebruik eenmalig inloggen. Inloggen in de PV-app kan met de inloggegevens waarmee u inlogt op de website van de Parkinson Vereniging.
- Inlognaam: het e-mailadres waarmee u bekend bent in de ledenadministratie.
- Wachtwoord: het wachtwoord dat u zelf heeft aangemaakt.
Wat moet ik doen als ik mijn inloggegevens niet meer weet?
Het kan zijn dat u uw wachtwoord bent vergeten, of dat u dit nog niet eerder aanmaakte voor gebruik op de website. Dit is geen enkel probleem. Vult u in dit geval uw e-mailadres in als inlognaam en kies 'wachtwoord vergeten'. U ontvangt in uw mailbox een link om een nieuw wachtwoord te kiezen.
Weet u niet meer met welk e-mailadres u bij aanmelding heeft opgegeven aan de ledenadministratie? Neem dan contact op met het verenigingsbureau.
Neem contact op met het verenigingsbureau
Wat zie ik als ik ben ingelogd in de PV-app?
Wanneer u succesvol bent ingelogd in de PV-app dan ziet u het startmenu van de app. Hierin vindt u directe links naar het actuele nieuws, het overzicht van geplande bijeenkomsten waarvoor u zich kunt aanmelden, verenigingsnieuws, verhalen van gelijkgestemden en naar de parkinsonzorgzoeker. Hiermee vindt u heel eenvoudig een gespecialiseerde parkinsonzorgverlener bij u in de buurt. Ook kunt u direct telefonisch contact opnemen met het verenigingsbureau.
De online community
Onderaan de startpagina ziet u de menukeuzes 'community' en 'notificaties'. Met deze menukeuzes krijgt u een overzicht van alle berichten die er door leden van de Parkinson Vereniging zijn gedeeld en de reacties die hierop zijn gegeven. In uw persoonlijke instellingen van uw mobiele telefoon kunt u aangeven of u een berichtje/pop-up wilt ontvangen wanneer er een nieuw bericht is geplaatst.
- iOS (Apple): Ga naar instellingen>berichtgeving>Parkinson, en kies hier of u berichtgeving toestaat of niet. Als u berichtgeving toestaat kunt u zelf kiezen of u dit wilt zien op het toegangsscherm van uw mobiele telefoon of niet.
- Android (Google): Ga naar Instellingen>apps>scroll naar de PV-app. Druk op 'Meldingen uitschakelen' of 'Meldingen' en geef vervolgens aan of u wel of geen notificaties meer wilt ontvangen.
In de online community op de website kunt u aangeven of u een kanaal wilt volgen en of u een melding wilt ontvangen wanneer iemand reageert op uw bericht. De handleiding hiervoor vindt u op de instructiepagina voor gebruik van de online community.
Ga naar de pagina met uitleg over gebruik van de online community op de website
Hoe kan ik berichten plaatsen in de community?
Met de PV-app kunt u heel eenvoudig deelnemen aan de online community van de Parkinson Vereniging. Hiermee kunt u tips en ervaringen uitwisselen met gelijkgestemden en vragen stellen.
Wanneer u kiest voor de menukeuze 'Community' (met de twee spraakwolkjes), dan komt u in het volgende scherm.
U ziet hier rechts bovenaan een blokje met een potloodje (zie rode pijl). Wanneer u hierop klikt, opent een venster waarin u uw bericht kunt schrijven.
Onder het berichtvenster ziet u een venster met de melding 'Kanaal'. Hierin kunt u kiezen in welk themakanaal van de online community u het bericht wilt plaatsen.
Welke kanalen zijn er in de online community?
In de online community zijn verschillende kanalen die gaan over een bepaalde behandeling, een thema of die voor een speciale doelgroep zijn gemaakt. Ook zijn er kanalen die voor vrijwilligers van de Parkinson Vereniging zijn ingericht. Deze laatste ziet u alleen als u als vrijwilliger bekend bent bij de vereniging. Een overzicht van de kanalen ziet u wanneer u op de drie liggende streepjes aan de linkerzijde klikt. Hieronder een overzicht van de kanalen die er zijn:
- Algemeen
- Aanvullende therapieën
- Apomorfine
- Deep Brain Stimulation (DBS)
- Duopoda
- Jong & Parkinson
- Mantelzorgers
- Medicijnen
- Onderzoek
- Corona en parkinson
- Parkinson & werk
- Parkinsonismen
- Sporten
- Verschillende trainers- en vrijwilligersgroepen
- Vraag en aanbod van hulpmiddelen
- Vrije tijd
Mist u een thema? Of heeft een andere specifieke wens ten aanzien van de themakanalen? Laat het ons weten!
Hoe kan ik reageren op berichten van andere leden?
U opent een bericht door op de titel ervan te klikken. Wanneer u wilt reageren op een bericht van iemand anders, dan kunt u dit eenvoudig doen door uw reactie onderaan in het venster 'Plaats een reactie' te schrijven en daarna op het pijltje rechts te klikken.
U kunt ook het bericht 'liken' zonder zelf een geschreven reactie te geven. Klikt u in dit geval op het hartje onder het bericht.