Informatie over deze beweeggroep

Frequentie
Maandag
Omschrijving
In navolging van Dans op recept organiseert de stichting parkinson in beweging nu ook BOKSEN. Ja u leest het goed BOKSEN, dit is boksen voor parkinson patiënten. Dat boksen voor mensen met parkinson goed is, dat weet inmiddels de echte parkinson zorgverlener. BOKSEN is een vorm van non-contact boksen en richt zich niet op je tegenstander maar op de stootkussen. Verbeteren van conditie, kracht, coördinatie, balans en snelheid zijn zomaar aspecten die je kan verbeteren met boksen. Vanaf 8 april gratis kennismaking les! Hierna (bij voldoende aanmeldingen) elke maandag van 10:30 tot 11:30 boksles in Leeuwarden. Boksdocent wordt begeleid door Ronald van der Heijden (ParkinsonNet fysiotherapeut Maatschap Minnema). Voorwaarde is dat mensen met Parkinson zelfstandig kunnen lopen. Daarmee richten we deze activiteit op de mensen die net de diagnose hebben gekregen of in de eerste jaren van de ziekte. info@bav-frisia.nl
Uitleg
De trainer is aangesloten bij ParkinsonNet