Almere | parkinson-vereniging.nl

Almere

Parkinson Café Almere

Parkinson Café Almere is een trefpunt voor mensen met de ziekte van Parkinson, hun partners, familieleden en mantelzorgers. Het biedt u de gelegenheid om in een ontspannen én positieve sfeer met anderen te praten die uw ervaringen en gevoelens kunnen begrijpen. Naast het uitwisselen van informatie en ervaringen kunt u in het Parkinson Café ook nieuwe contacten opbouwen. Het Parkinson Café wordt georganiseerd door vrijwilligers van de Parkinson Vereniging. Toegang is vrij. Aanmelden is niet nodig.

Het Filmwijkcentrum
Walt Disneyplantsoen 76
1325 SX Almere

Bereikbaar met openbaar vervoer buslijn Dansmetro 5 en regiolijnen 159, 322, 323 en 324  halte Walt Disneyplantsoen. Voor de deur gratis parkeerplaatsen.

Tijd

Iedere tweede dinsdag van de maand, 13.30 - 16.00 uur. Inloop vanaf 13.00 uur.

E-mailadres: info@parkinsoncafealmere.nl
Website: www.parkinsoncafealmere.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Parkinson-Caf%C3%A9-Almere/245421445580610

9 januari 2018
Martine Musch-van Wijk van het Parkinson Steunpunt zal ons bijpraten over logopedie.

13 februari
Neuroloog Jeroen Blankevoort van het Flevoziekenhuis zal aandacht besteden aan slaapproblemen en vertelt ons iets over nieuwe ontwikkelingen.

13 maart
Sandra van Putten (voormalige apotheker De Brug in het Flevoziekenhuis) heeft een praktijk in natuurgeneeskunde en komt ons wat vertellen over aanvullende geneeswijzen voor Parkinson.

10 april
Lindy Hartman van het Parkinson Steunpunt vertelt ons over de verandering in denkvermogen door Parkinson.

8 mei
Bob Boverman van P2 pas de deux laat ons een aanpak zien hoe je beter kunt lopen.

Klik hier voor het programma met uitjes van de DiligenceBus in juli en augustus.

12 juni
Marlinda Bakker en Majorie Bos van het Parkinson Steunpunt nemen ons mee in de wereld van Mindfulness. Klik hier voor de uitnodiging.

10 juli 2018
Parkinson en Vakantie.
Ons lid Kees Terlouw vertelt met behulp van sheets over de organisatorische aspecten van zijn reis naar Antarctica in maart 2018. Daarnaast toont hij ons in het putje van de zomer twee filmpjes van 5 minuten over een ijskoude wereld.

Simon van Wijhe van De Schoor komt heel kort iets vertellen over het project Samen Sterk.

Klik hier voor het programma met uitjes van de DiligenceBus in mei en juni.

14 augustus 2018
Dan is het Filmwijkcentrum helaas gesloten.

11 september 2018
Dance for Health (dansen voor je gezondheid). Connie Franssen vertelt ons over deze manier van bewegen en geeft een korte proefles.

09 oktober 2018        De parkinsonverpleegkundige Annette Ariaans vertelt ons wat haar werk voor ons kan betekenen. Zij is werkzaam in het Flevo-Ziekenhuis.

13 november 2018
Valpreventie
. Arjan Stel, fysio-therapeut van het Parkinson Steunpunt geeft ons tips hoe we kunnen voorkomen dat we vallen. Er is een mogelijkheid om een workshop te volgen in de fysiozaal van Polderburen.

Ook komt er deze middag een demonstratie van de LEA-robot-rollator.

11 december 2018
Video-interventie
door Marlinda Bakker en Rini Van Olst, beiden maatschappelijk werker en aangesloten bij het Parkinson Net Almere. Hoe gaan we thuis met elkaar om als de één de ziekte van Parkinson heeft en de ander niet. Waar kan wrijving ontstaan en hoe kan een video-opname daarin een rol spelen?