Wereld Parkinson Dag - 7 april 2018 - Nieuwegein | parkinson-vereniging.nl

11:15   Opening door dagvoorzitter Agnita Boon

11:20   Uitreiking van de Mies Rijksenprijs en Hans Lakkeprijs door Eric Roos
Korte presentatie door de winnaar van de Hans Lakkeprijs

11:40   De Parkinson op Maat-studie: op weg richting zorg op maat! (Professor Bastiaan Bloem)
De Parkinson Op Maat-studie is een onderzoek naar het ontstaan en verloop van de ziekte van Parkinson. Door een grote groep mensen met parkinson twee jaar lang te volgen, wordt nieuwe kennis opgedaan en een basis gelegd voor persoonsgerichte behandelingen.

12:30   Lunch

13.30   Stil staan met en zonder muziek
Martien van Oostrom; muziektherapeut, producer en muzikant ‘Pater Moeskroen’, en grondlegger van het oefenprogramma op muziek ‘DoctorBeat’ realiseert vandaag het grootste Parkinsonkoor van Nederland, maar neemt u ook mee in de basis van het oefenprogramma DoctorBeat.

14:00   “Blijf bewegen , feiten en fabels”

Fysiotherapeuten Cees de Goede en Ingrid Burgers nemen u mee door het beweeglandschap. Waarom is het zo belangrijk om te bewegen? Wat is de Nederlandse Norm Gezond  Bewegen? Wat kan en wil je zelf doen? Wat is zinvol en wat niet? Gaat en doet u ook mee?

14:45  Muziek in je brein
Betoog over de werking van het brein in relatie tot muziek maken/ luisteren door het gelegenheidsduo bestaande uit Dominic Seldis (bassist Concertgebouw orkest en jurylid van het bekende tv-programma Maestro) en Ysbrand van der Werf (Neurowetenschapper en  universitair docent).
Kun je bijvoorbeeld musiceren en tegelijkertijd een tekst voorlezen?

15:30   Afsluiting en Borrel

Eigen bijdrage

De eigen bijdrage bedraagt € 17,50 per persoon voor leden. Leden mogen één introducee meenemen tegen de ledenprijs. Dit is inclusief koffie/thee en lunch. Wanneer u geen lid bent, kost het symposium € 40,00 per persoon. U kunt uw eigen bijdrage overmaken op bankrekeningnummer NL 54 ABNA 0416 2570 46 t.n.v. Parkinson Vereniging o.v.v. WPD2018 en uw naam en adres.

Aanmelden

U kunt zich tot 24 maart aanmelden via onderstaand formulier. Aanmeldingen worden verwerkt in volgorde van binnenkomst. U ontvangt ongeveer drie weken voor aanvang van de bijeenkomst een bevestiging.

Algemene voorwaarden

• Als lid van de Parkinson Vereniging kunt u (per bijeenkomst) één persoon meenemen en betaalt u een eigen bijdrage. De eigen bijdrage voor WPD bedraagt € 17,50.
  • Als u geen lid bent van de vereniging bent u ook van harte welkom op onze bijeenkomsten en evenementen. U betaalt dan een hogere bijdrage van € 40,00 per persoon.
  • U kunt tot twee weken voor aanvang van de activiteit kosteloos annuleren. Wanneer u na twee weken voor aanvang van de activiteit annuleert of onafgemeld afwezig bent op een bijeenkomst, dan brengen wij de arrangementskosten van de bijeenkomst per persoon in rekening in verband met de reeds gemaakte kosten voor de activiteit.
  • Drie weken voor aanvang ontvangt u een definitieve bevestiging voor deelname aan de activiteit. Deze dient u mee te nemen naar de activiteit.
  • Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Privacypolicy