Nieuwsflits 18 mei 2023

Geachte heer Vonk,

In deze nieuwsflits leest u meer over:

• Algemene Ledenvergadering
  • Trillende sokken voor mensen met de ziekte van Parkinson
  • Voorlichting leidt tot minder vooroordelen bij spraakstoornissen
  • Overzicht van geplande cursussen en bijeenkomsten
  • Save the date
  • Steun het werk van ParkinsonNL

Veel leesplezier!

Mail

Algemene Ledenvergadering 3 juni 2023

De Algemene Ledenvergadering vindt plaats op 3 juni 2023, in samenwerking met het team van Parkinson Café Almere. U kunt zowel fysiek deelnemen aan de vergadering als digitaal. Om organisatorische redenen kunt u zich tot en met uiterlijk 1 juni aanmelden.

Lees meer en meld u aan
Trillende sokken voor mensen met de ziekte van Parkinson

Een poos geleden heeft u gelezen over de ‘Trillende sokken voor mensen met de ziekte van Parkinson’. In dit onderzoek werd het effect onderzocht van tactiele cueing, door middel van de trillende sokken, op bevriezen van lopen. De resultaten zijn bekend.

Lees hier de resultaten
Voorlichting leidt tot minder vooroordelen bij spraakstoornissen

Wetenschappers van de American Speech and Language and Hearing Association onderzochten of gerichte voorlichting over de stoornis hypokinetische dysartrie tot beter begrip leidde en tot een positievere houding van luisteraars tegenover sprekers.

Klik hier om de resultaten te lezen
Overzicht van geplande cursussen en bijeenkomsten:

De Parkinson Academie biedt een breed scala aan informatiedagen, workshops en cursussen voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme, partners of mantelzorgers en andere belangstellenden. Door het volgen van deze scholing kunt u uw kennis en vaardigheden (verder) ontwikkelen en zo meer grip krijgen op uw kwaliteit van leven.

Klik hier voor het volledige aanbod
Save the date

In het weekend van 22-24 september 2023 staat de Gemeente Nijmegen volledig in het teken van de ziekte van Parkinson. Aanleiding voor het weekend is de NWO Stevinpremie die Parkinson-expert Bas Bloem en zijn team toegekend kregen. Tijdens het driedaagse weekend zijn er talloze activiteiten voor mensen met de ziekte van Parkinson, parkinsonisme, hun naasten en alle andere geïnteresseerden. Ook is er een speciaal programma voor kinderen.
Als partner van het Parkinson Weekend zou de Parkinson Vereniging het bijzonder leuk vinden als we u in Nijmegen gaan ontmoeten.

Lees meer over het Parkinson Weekend
Steun het werk van ParkinsonNL

Parkinson stoppen begint nu. Met baanbrekend wetenschappelijk onderzoek en innovaties. Zodat ieder mens met parkinson(isme) en zijn naasten zo goed mogelijk kunnen leven. Het ultieme doel: een wereld zonder parkinson. Daar staat ParkinsonNL voor. Kijk op welke manier u kunt bijdragen.

Help mee!

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.