Nieuwsflits 2 mei 2024

Geachte heer Vonk,

In deze nieuwsflits leest u het volgende:

• Symmetrel weer leverbaar vanaf 6 mei 2024
  • Zoek een beweeggroep op basis van uw voorkeuren
  • Passende parkinsonzorg is zorg voor iedereen
  • Cursus ‘Zullen we over de toekomst praten?' op 24 mei
  • Start project implementatie innovaties online logopedie
  • Unieke actie: maak kans op gratis startbewijs 4Daagse!

MailBlijf ook op de hoogte via onze website en sociale media!

Symmetrel weer leverbaar vanaf 6 mei 2024

Sinds eind 2023 is er een leveringsprobleem van het parkinsonmedicijn Symmetrel (amantadine). Producent Novartis heeft ons laten weten dat de tekorten van Symmetrel zijn opgelost. Symmetrel is vanaf week 19 (6 t/m 10 mei) weer beschikbaar in Nederland. Deze levering zorgt voor voldoende voorraad, waardoor alle mensen met parkinson in Nederland opnieuw toegang hebben tot hun behandeling.

Lees meer over dit medicijntekort
Zoek een beweegactiviteit naar uw voorkeur en bij u in de buurt!

Bewegen is goed voor iedereen, vooral ook voor mensen met parkinson(ismen). De Parkinson Vereniging vindt het belangrijk om een goed overzicht te bieden van beweegactiviteiten die worden gehouden voor mensen met parkinson(ismen). Met dank aan de subsidie van Bikevoorparkinson 2022 is het aantal groepen dat we in kaart hebben kunnen brengen flink uitgebreid!

Om het u makkelijker te maken om beweeggroepen naar uw wens en bij u in de buurt te vinden is er een nieuwe functionaliteit op de website gelanceerd. U kunt hierin uw woonplaats aangeven, de maximale afstand dat u wilt reizen, het soort sport dat u aanspreekt en eventueel de dag dat u wilt sporten. Wanneer u op een resultaat klikt, dan krijgt u alle detailinformatie te zien.

Ga naar het beweegdossier en zoek een beweeggroep
Passende parkinsonzorg is zorg voor iedereen

Met dit project willen wij samen met mensen met een migratie achtergrond onderzoeken hoe wij hen het beste kunnen bereiken en ondersteunen zodat zij tijdig de juiste diagnose krijgen. Dit doen we onder andere met de inzet van sleutelpersonen. De Parkinson Vereniging heeft hiervoor een projectsubsidie ontvangen van ZonMw.

Lees meer over dit project
Cursus: ‘Zullen we over de toekomst praten?' op 24 mei 2024

Uw toekomst: denkt u daar weleens over na? Ruim driekwart van de mensen weet wat ze wil regelen voor het einde van hun leven, slechts een klein deel daarvan legt het ook daadwerkelijk vast. Om u te helpen bij het vastleggen van uw gedachten over dit onderwerp, is deze cursus.

Kijk hier voor meer informatie en aanmelden
Start project implementatie innovaties online logopedie voor mensen met verstaanbaarheidsproblemen

Recent onderzoek naar online logopedie bij parkinson (de Perspective-studie) laat zien dat online behandelen van problemen met verstaanbaarheid, mensen met parkinson of ataxie helpt. Twee specifieke onderdelen maken deze behandeling tot een succes.

Lees het volledige bericht
Unieke actie: maak kans op gratis startbewijs 4Daagse!

Heeft u altijd al mee willen lopen aan de 4Daagse Sponsorloop voor ParkinsonNL of helaas misgegrepen dit jaar? Dan kan u wellicht dit jaar toch meedoen! ParkinsonNL geeft dit jaar namelijk één 4Daagse startbewijs (t.w.v. €115,-) weg! Wat moet u doen? Motiveer waarom u mee zou moeten lopen met de 4Daagse Sponsorloop voor ParkinsonNL en mail dit naar pers@parkinson.nl.
Meedoen aan de winactie kan tot en met donderdag 10 mei a.s. In de week erna zullen we een winnaar kiezen uit de inzendingen en contact opnemen met de winnaar. De winnaar gaat akkoord met publicatie van persoonlijk verhaal/motivatie in afstemming.

Doe mee aan deze 4Daagse actie!
Hartelijk dank voor uw lidmaatschap!

Door uw bijdrage worden activiteiten voor mensen met de ziekte van Parkinson(ismen) mogelijk gemaakt. Hoe meer leden onze vereniging heeft, hoe groter onze slagkracht is op het gebied van belangenbehartiging, informatievoorziening en het regelen van ontmoetingen met gelijkgestemden.

Samen staan we sterker!
Breng een Lid-Maat-schap aan en draag hiermee een steentje bij!
Ja, ik help mee en maak een Lid-Maatje aan voor € 25,- per jaar!

Banner campagne drukwerk zonder lpnw

Meld uw naaste aan als Lid-Maatje

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.