Nieuwsflits Parkinson Cafés
Kwartaal 1 - 2024
Tijd voor koffie!

Geachte heer Vonk,

In de eerste nieuwsflits van 2024 kondigen we de Basiscursus voor nieuwe medewerkers van Parkinson Cafés aan, laten we zien wat u kunt vinden op de community van vrijwilligers van Parkinson Cafés en lezen we over de QR code en Simpled Card.

Veel leesplezier!

Basiscursus Parkinson Café voor nieuwe vrijwilligers

Op woensdag 20 maart a.s. is er weer een Basiscursus voor nieuwe vrijwilligers in de teams van Parkinson Cafés. Tijdens deze cursus besteden we aandacht aan de verschillende taken die er zijn binnen de Parkinson Cafés. Naast informatie over die taken, zal ook geoefend worden met verschillende taakonderdelen en is er tijd voor onderlinge uitwisseling van ervaringen. De cursus is van 10.00 - 16.00 uur. Locatie: Kosterijland 12, 3981 AJ Bunnik (het verenigingskantoor van de PV). U bent welkom vanaf 9.45 uur.

Wilt u de basiscursus volgen?
Geef u dan (uiterlijk 8 maart a.s.) op via cafe@parkinson-vereniging.nl.
In de week voor de cursus krijgt u de verdere informatie opgestuurd.

Lees meer over de basiscursus
Community 'Vrijwilligers Parkinson Café'

Tijdens de provincie bijeenkomsten in november hoorden we regelmatig hoe waardevol het is om ervaringen met werkgroepleden van andere Parkinson Cafés te delen. Om te horen wat zij organiseren, welke sprekers en activiteiten en praktische tips uit te wisselen.

We stimuleren het delen van ervaringen en kennis ook graag buiten de provincievergaderingen. Dat kan heel gemakkelijk in het community kanaal 'Vrijwilligers Parkinson Café'.
Vanuit het verenigingsbureau plaatsen we in de community onder de titel Menukaart ook suggesties van 'chefs Miriam en Gerda'; ideeën voor te behandelen onderwerpen in het Parkinson Café. Naast de onderwerpenlijst die in de Richtlijn te vinden is, vindt u hier aanvullende onderwerpen, materialen en sprekers. Deze menukaart is nog in ontwikkeling.
Heeft u aanvullingen voor de menukaart? Laat het ons weten!
De community is te bezoeken via de Parkinson Vereniging app of via onze website.

Jaarverslag/programma van Parkinson Café in de community?

In hun jaarverslag laten Parkinson Cafés zien welke inspirerende, ontroerende, boeiende, actieve en gezellige bijeenkomsten het afgelopen jaar zijn georganiseerd. Ook beschrijven ze de ontwikkelingen in het team en de verschillende manier om fondsen te werven (buiten de bijdragen van de Parkinson Vereniging).

Voor andere Parkinson Cafés kan het inspirerend en leerzaam zijn om deze verslagen te lezen. Wij zouden ze graag in het vervolg op de community van 'Vrijwilligers van Parkinson Cafés' willen zetten. Heeft u hier bezwaar tegen? Laat het ons weten via cafe@parkinson-vereniging.nl

Lees meer op de community
Heeft u al een QR?

Heeft  uw Parkinson Café al een QR-code?
Heel gemakkelijk! Want bezoekers hoeven geen contant geld meer mee te nemen en u heeft geen gedoe meer met losse muntjes. Ook als mensen een donatie willen doen aan het Parkinson Café kan dat via de QR-code!

Vraag hier uw QR-code aan
Korte presentatie en demonstratie 4Wieler

4Wielfiets is veilig fietsen met optimale stabiliteit.Geen enkele andere fiets biedt het minimale risico op valpartijen. Dat komt door de 4 wielen en de constructie van de voorwielen waardoor je net als bij een auto het stuur eigenlijk nauwelijks nodig hebt.

In een presentatie bij uw café lichten ze dit verder toe en de demonstratie biedt de mogelijkheid het in de praktijk te laten zien. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om iedereen te laten fietsen tijdens de Café bijeenkomst. Dat kan bij de verplichte proefrit in het Innovatie en Expertise Center van 4Wieler in Leiden of bij de klant thuis. Dat komt omdat ze de proefrit graag goed willen voorbereiden en de klant vooraf van zoveel mogelijk informatie willen voorzien zodat hij al kan bepalen of de kans op succes groot of minder groot is.

Voor meer informatie: info@4wieler.nl of tel. 088-444 0000

Lees meer over 4wieler
Hoort zegt het voort!

Informatie om te melden in het Parkinson Café of in uw Parkinson Café Nieuwsbrief:

Op zaterdag 13 april is ons jaarlijks symposium rondom Wereld Parkinson Dag in Nieuwegein. Wilt u deze interessante dag bijwonen? Meld u aan via onze website:

In 2024 starten weer allemaal nieuwe trainingen en cursussen van de Parkinson Academie.

Klik hier voor het actuele aanbod
Maak uw bezoekers lid!

De Parkinson Cafés zijn een initiatief van de Parkinson Vereniging.
Met het lidmaatschap worden activiteiten voor mensen met de ziekte van Parkinson(ismen) mogelijk gemaakt.

Samen staan we sterker!
Breng een nieuw lid aan en draag hiermee een steentje bij!
Ja, ik help mee en maak een medebezoeker van het Parkinson Café ook lid voor € 3,75 per maand!
Banner campagne drukwerk zonder lpnw

Meld nu direct een nieuw lid aan

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.