Nieuwsflits 21 maart 2024

Geachte heer Vonk,

In deze nieuwsflits leest u het volgende:

• Mini documentaire: (Be)strijdbaar
  • Symposium WPD 2024: Samen staan we sterker, we helpen elkaar!
  • Help mee met onderzoek naar inzicht in kwaliteit van zorg
  • Deelnemers gezocht voor onderzoek naar vitaliteit in combinatie met freezing
  • Het Klokhuis: papa kan niet lopen maar wel huppelen
  • Vacature: voorzitter bestuur Parkinson Vereniging
  • Donatiebox voor speciale gelegenheden

MailBlijf ook op de hoogte via onze website en sociale media!

Mini documentaire: (Be)strijdbaar

Jobien (60), een krachtige vrouw die sinds 2015 strijdt tegen een onverwachte tegenstander: de ziekte van Parkinson. Ze ontdekte dat dit vermoedelijk is ontstaan door haar werk met bestrijdingsmiddelen. Als beleidsmedewerker bij de Parkinson Vereniging zet Jobien zich onvermoeibaar in voor bewustwording en verandering van het gebruik van pesticiden (Bron: Leon Zantinge).

Kijk hier de mini-documentaire '(Be)strijdbaar'
Symposium WPD 2024: Samen staan we sterker, we helpen elkaar!

Er hebben zich al veel leden aangemeld voor het Wereld Parkinson Dag symposium op 13 april. Het stemt ons blij dat er meerdere leden zijn die extra bijdragen aan een ticket voor een lid voor wie het financieel niet haalbaar is om zelf een kaart te kopen.

Mocht u graag naar het symposium komen, maar is het voor u financieel niet haalbaar om een ticket te kopen, of is het vervoer ernaar toe te duur? Laat het ons alstublieft weten. U kunt ons dit per e-mail laten weten: info@parkinson-vereniging.nl.

Bij meer aanmeldingen dan beschikbare kaarten wordt er geloot.

Klik hier om u nog aan te melden voor WPD
Help mee met onderzoek naar inzicht in kwaliteit van zorg

De Patiëntenfederatie wil graag weten hoe mensen denken over het hebben van informatie over de kwaliteit van zorg in ziekenhuizen en klinieken.

Klik hier om de vragenlijst in te vullen
Deelnemers gezocht voor onderzoek naar vitaliteit in combinatie met freezing

Met dit project wordt door het Amsterdam UMC en TUDelft onderzocht hoe vitaliteit samenhangt met freezing.

Klik hier voor meer informatie over dit project
Het Klokhuis: papa kan niet lopen maar wel huppelen

Mensen met de ziekte van Parkinson krijgen vaak moeite met bewegen en lopen. Dat komt doordat de ziekte iets verandert in hun hersenen. In het televisieprogramma 'Het Klokhuis' vertellen onderzoekers Anouk Tosserams en Jorik Nonnekes wat er precies gebeurt in de hersenen bij parkinson als het om bewegen gaat.

Lees meer en bekijk deze uitzending
Vacature: voorzitter bestuur Parkinson Vereniging

De Parkinson Vereniging is een middelgrote patiëntenvereniging voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. De vereniging, die gevestigd is te Bunnik, telt bijna 10.000 leden. Hiervan zetten ruim 600 mensen zich in als vrijwilliger. Ook het bestuur bestaat uit vrijwilligers.Vanwege het aanstaande vertrek van de voorzitter is de Parkinson Vereniging op zoek naar een voorzitter met ruime bestuurlijke ervaring.

Klik hier om de volledige vacaturetekst te lezen
Donatiebox voor speciale gelegenheden

Speciale momenten zorgen voor bijzondere herinneringen. Maak op zo'n moment een mooi gebaar en vraag om een gift aan ParkinsonNL en draag daarmee bij aan het remmen, genezen en uiteindelijk voorkomen van parkinson(ismen). Dat kan met de donatiebox van ParkinsonNL. De bestaande uitvoering is aangevuld met verschillende varianten zodat je de box kunt laten aansluiten bij de gelegenheid. De donatieboxen zijn gratis aan te vragen.

Vraag donatiebox aan
Hartelijk dank voor uw lidmaatschap!

Door uw bijdrage worden activiteiten voor mensen met de ziekte van Parkinson(ismen) mogelijk gemaakt. Hoe meer leden onze vereniging heeft, hoe groter onze slagkracht is op het gebied van belangenbehartiging, informatievoorziening en het regelen van ontmoetingen met gelijkgestemden.

Samen staan we sterker!
Breng een Lid-Maat-schap aan en draag hiermee een steentje bij!
Ja, ik help mee en maak een Lid-Maatje aan voor € 25,- per jaar!

Banner campagne drukwerk zonder lpnw

Meld uw naaste aan als Lid-Maatje

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.