Parkinson Boxing in Lelystad

maandag 18 december 2023

De Parkinson boxing lessen wijken af van reguliere boks lessen.
Zo wordt er niet gespard (wedstrijd oefening) en niet naar het hoofd geslagen.

Je vecht niet tegen een echte tegenstander, maar je trainingsmaatje/trainer zal zich wel zo voordoen.

Tijdens Parkson boxing lessen wordt er NIET tegen elkaar maar MET elkaar gebokst, tegen Parkinson.

De oefeningen zijn zo ingericht dat er, zoveel als mogelijk is, aanspraak wordt gedaan op het uitvoeren van dubbel taken.
Zo kan het zijn dat we tijdens de boks oefeningen een “goed gesprek” met je beginnen, je diverse vragen stellen, je vragen om hard op mee te tellen of je vragen om over een onderwerp na te denken.

Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het voetenwerk, hand-oog coördinatie, stretchen, balans en niet geheel onbelangrijk aan gezelligheid en plezier.

Beste mensen,
Er is nu eindelijk de mogelijkheid om Parkinson Boxing in Lelystad te gaan beoefenen en aankomende zaterdag is er een introductie dag. Zie de bijlagen!
D.m.v. van boks oefeningen, gecombineerd met spel elementen, proberen we zowel het lichaam als de hersenen uit te dagen.
Het lichaam dagen we uit d.m.v. kracht, conditie, balans en coördinatie oefeningen.
De hersenen door deze tijdens de training voortdurend dubbeltaken te laten uitvoeren.

Daarbij kan je bijv denken aan: een rekensom uitrekenen en de uitkomst van de som, omzetten in het aantal stoten
Maar ook stoten in een willekeurig volgorde die door mede deelnemer of coach worden geroepen. Alle oefeningen zijn erop toegespitsts om de linker en rechter hersen helft te stimuleren en nieuwe "baantjes" aan te leggen.

Het allerbelangrijkste!
* Parkinson Boxing kent geen enkele agressie en er wordt niet tegen elkaar, maar met elkaar gebokst tegen Parkinson.
* Na afloop is er altijd koffie of thee!

Mocht er interesse voor bestaan dan kom ik met alle plezier in het Parkinson Café een korte presentatie geven.
Alle informatie hiervoor kan je terug vinden op onze website www.pbxl.nl

Met sportieve groet,

Coach Erik

Het opgeven voor de introductie les as. zaterdag moet via de website   www.pbxl.nl

Het adres is: Ketelmeerstraat 136-138 |8226 JX Lelystad

Afbeelding Parkinson Boxing Lelystad

« Ga terug naar Parkinson Café Lelystad

Logo Parkinson_CAFE_300

Hanzeborg
Koningsbergenstraat 201-A
8232 DC Lelystad

E-mail: info@parkinsoncafelelystad.nl

Samen staan we sterker!

De Parkinson Vereniging is dé vereniging van en voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Het is daarmee ook dé plek waar iedereen met zijn vragen over parkinson(ismen) terecht kan.

Word lid van de Parkinson Vereniging
  • We zorgen voor informatie

Wij zijn de gids naar betrouwbare, actuele en vindbare informatie over leven met parkinson(ismen).

• We behartigen uw belangen

Wij zetten ons in voor beschikbaarheid van behandelingen en we vertegenwoordigen de stem van mensen met parkinson(isme) in onderzoek en richting politiek en media.

• We regelen ontmoetingen

Zodat u tips en ervaringen kunt uitwisselen en in contact kun komen met gelijkgestemden.