Update privacybeleid | parkinson-vereniging.nl

Update privacybeleid

De nieuwe wetgeving voor persoonsgegevens

Gepubliceerd op 24 mei 2018

Vanaf 25 mei 2018 wordt de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. In de hele Europese Unie geldt dan dezelfde privacywetgeving. De Parkinson Vereniging heeft daarom haar privacybeleid geüpdatet conform de AVG.

De Parkinson Vereniging heeft in verband met de nieuwe privacywetgeving (AVG) een aantal dingen aangepast. Voor onze relaties betekent dat het volgende:

• Voor alle vragen rondom privacy en gegevensverwerking kunt u terecht op het mailadres: ledenadministratie@parkinson-vereniging.nl
  • We hebben op onze website de nieuwe privacyverklaring gezet. Klik hier om het nieuwe privacybeleid te lezen.
  • We hebben een verwerkingsregister opgesteld. Hierin staat beschreven welke gegevens wij verzamelen, met welk doel en in welk systeem.
  • We sluiten verwerkersovereenkomsten af met derde partijen. Denk hierbij aan administratie- en boekhoudprogramma’s en de drukkerij van het Parkinson Magazine.
  • We beheren uw persoonsgegevens zorgvuldig en delen uw gegevens niet met andere organisaties.
  • We blijven u informeren over relevante informatie en activiteiten van de Parkinson Vereniging.

Wij gaan zo nauwkeurig mogelijk om met de door u verstrekte gegevens. Mocht u daar vragen of opmerkingen over hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

De Parkinson Vereniging vindt de privacy van haar leden, donateurs, vrijwilligers en andere relaties erg belangrijk. We vinden dat u moeten kunnen begrijpen wat er met uw gegevens gebeurt. De Parkinson Vereniging verzamelt persoonsgegevens om diverse redenen. Het privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die de Parkinson Vereniging verwerkt van haar leden, donateurs, vrijwilligers of andere relaties.

Indien u lid wordt van de Parkinson Vereniging, een donatie doet of om een andere reden persoonsgegevens aan de Parkinson Vereniging verstrekt, geeft u uitdrukkelijk toestemming om uw persoonsgegevens in lijn met het privacybeleid te verwerken. Mocht u geen prijs meer stellen op het ontvangen van informatie van de Parkinson Vereniging dan kunt u zich hiervoor te allen tijde afmelden via de afmeldlink onderaan deze mailing of door contact op te nemen met de Parkinson Vereniging (ledenadministratie@parkinson-vereniging.nl).

In het privacybeleid leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken, met welk doel en hoe lang wij persoonsgegevens bewaren. Wij adviseren u dit privacybeleid zorgvuldig te lezen en een kopie daarvan te bewaren voor uw eigen administratie.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Parkinson Vereniging