Tijdelijke stop levering Madopar capsules van 62,5 mg | parkinson-vereniging.nl

Roche.jpg

Tijdelijke stop van levering Madopar capsules van 62,5 mg

1 mei 2018

Roche Nederland meldde vandaag aan de Parkinson Vereniging dat er een tijdelijke stop is op de levering van Madopar capsules van 62,5 mg. "Voor patiënten is het belangrijk om goed geïnformeerd te zijn over hun aandoening en over de behandelingen, zeker indien er sprake is van verandering rondom medicatie. Vandaar deze informatie aan de Parkinson Vereniging", aldus medical manager Arthur J. Storm.

Beperkte voorraad

Roche Nederland heeft op dit moment een beperkte voorraad Madopar capsules van 62,5 mg en aanvulling tot de minimaal gewenste hoeveelheid verpakkingen zal helaas enige maanden duren. Dientengevolge zal Roche binnenkort tijdelijk geen Madopar capsules van 62,5 mg kunnen leveren aan de groothandels. De levering van de andere sterktes zal onveranderd plaatsvinden. Dit betreft Madopar tabletten van 125 mg en 250 mg, de Madopar 125 mg HBS capsules met gereguleerde afgifte en de Madopar 125 mg dispers tabletten. Wanneer de Madopar capsules van 62.5 mg weer beschikbaar zijn zullen wij u hiervan op de hoogte brengen.

Generiek middel

Voor patiënten die Madopar capsules van 62,5 mg gebruiken betekent dit dat zij tijdelijk via de behandelaar medicatie met dezelfde werkzame stoffen van een ander leverancier kunnen krijgen voorgeschreven. Deze medicatie is een generieke vorm van Madopar.

Patiënten die naar aanleiding van dit bericht vragen hebben kunnen contact opnemen met de afdeling Drug Safety & Medical Information van Roche Nederland B.V., telefoonnummer 0348-438171.